خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان:

فرهنگ شهدا را باید در دانشگاه زنده نگه داریم

نهاوند-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان بااشاره به حوزه فرهنگ و دانشگاه گفت:باید فرهنگ شهدا را در دانشگاه زنده نگه داریم، در حال حاضر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کار آسانی نیست چراکه فرهنگ‌های مهاجم فعال هستند.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۹۵
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
فرهنگ شهدا را باید در دانشگاه زنده نگه داریم

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مرتضی قائمی در مراسم یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید رفیعی که به خاطر امنیت ما جان خود را فدای انقلاب و اسلام کرد و تبریک روز دانشجو اظهار داشت: بیش از گذشته باید در خدمت بسیجیان و اندیشه بسیجی باشیم.

وی تصریح کرد: ما در قرآن و نهج البلاغه با یک تجارت مواجه هستیم، به معنی واقعی دنیا تجارتگاه آن دنیا است و ما در این دنیا رحمت الهی را کسب می‌کنیم و سود آن بهشت خداست، اگر با خدا معامله کنیم یعنی سود ویژه‌ای نصیب ما شده است که به آن «فوز عظیم» می‌گویند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: امام علی(ع) برای به تصویر کشیدن دنیا آن را به ته مانده غذا در دهان تشبیه کرد که هیچ‌گونه ارزشی ندارد اگر دنیا ابزار دیدن نباشد عدم بصیرت می‌آورد و برعکس اگر دنیا را یک وسیله فقط برای زندگی بدانیم این نشان از یک بینش واقعی ما نسبت به آخرت دارد و این تفاوت بین اسلام و سکولاریسم را به تصویر می‌کشد.

وی در پاسخ به کسانی که می‌گویند شهدا ضرر کردند و نباید جان خود را در این راه می‌دادند، گفت: آنها ضرر نکردند این ما هستیم که در مسیر واقعی آنها جا مانده‌ایم، شهدا «فوز عظیم» و رضوان الهی و محشور شدن با بزرگان را بیشتر از هر چیزی در دنیا خواستند و ما جاماندگان در این راه ضرر کرده‌ایم.

قائمی گفت: امید است خداوند این توفیق را به ما بدهد که وارد تجارت و معامله با خدا بشویم، نه پست و مقام و ثروت، چراکه هیچ کدام از اینها برای ما سودمند نیست؛ امام علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرماید خداوند خانه‌هایی در بهشت آماده کرده با تمام زیبایی‌هاش ولی گاهی برخی از انسان‌ها چسبیده به مرداب دنیا هستند و از نعمتی که در مقابلشان وجود دارد غافل هستند.

وی در خصوص با حوزه فرهنگ و دانشگاه بیان کرد: باید فرهنگ شهدا را در دانشگاه زنده نگه داریم، در حال حاضر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کار آسانی نیست چراکه فرهنگ‌های مهاجم فعال هستند، غربگرایان مسیر ما را به رسمیت نمی‌شناسند چه در بیرون چه در خارج، و ما باید این فرهنگ‌سازی را از خودمان شروع کنیم و به ارزش‌ها و اصول پایبند باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: رهبر انقلاب در رابطه با جنبش‌های دانشجویی، ضد استعمار، ضد استبداد، ضد فساد، ضد اشرافیگری و ضد تجمل‌گرایی را مدنظر دارد و علم و حرکت را در مرزهای دانش و آرمان‌خواهی که همان آزاداندیشی را می‌طلبد پاکی و عدالت را می‌طلبد باید سرلوحه زندگی قرار داد.

وی با بیان اینکه باید در مسیر شهدا پیش رویم تا شرمنده آنها نشویم، گفت: امیدواریم در مسیر شهیدان قدم برداریم به وصیت نامه آنها گوش دهیم؛ شهدا در وصیت‌نامه‌های خود معرفت عمیقی به جامعه و مردم داشتند ما باید به آنها عمل کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات