خبرهای داغ:
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نهاوند خبر داد

ثبت ملی چندین آثار نهاوند از جمله سراب ملوسان

نهاوند-رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نهاوند گفت: چندین آثار ملی از جمله سراب ملوسان در نهاوند به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۳۹۸۶۳۲
|
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن جانجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حفظ و نگهداری محیط طبیعی در سال‌های گذشته سراب فارسبان و کنگاور کهنه به ثبت ملی رسیدند.

وی افزود: امسال هم با مستندسازی و تهیه پرونده و سایر اقدامات که توسط میراث فرهنگی استان انجام شده بود و در جلسه دفاع از این پرونده با حضور کارشناسان و دفاع شایسته توانستیم در واحد ثبت آثار وزارتخانه نظر کارشناسان را جلب کنیم و در نهایت سراب ملوسان در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نهاوند افزود: این اقدام ارزشمند برای حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و رونق گردشگری شهرستان نهاوند انجام گرفته است که به طور قطع این امر رایج در معرفی نهاوند تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سراب ملوسان در ۱۷ کیلومتری نهاوند و در نزدیکی روستای ملوسان قرار دارد، افزود: این سراب از مقاصد گردشگری و دیدنی‌های نهاوند در استان همدان به شمار می‌آید که پیرامون سراب را طبیعتی سبز با چشم‌اندازهای زیبا دربر گرفته‌اند.

جانجان افزود: همچنین وجود غارهای دوقلو در نزدیکی سراب و دشتی پهناور که هر اردیبهشت میزبان لاله‌های واژگون می‌شود، بر جذابیت آن افزوده‌اند؛ علاوه بر طبیعت‌گردان و گردشگران، این مکان با قله ملوسان به ارتفاع ۲۸۵۰ متر، برای کوهنوردان نیز محبوب است.

وی تصریح کرد: میراث زمین شناختی خورزنه در همدان، درختان چنار پیر اسماعیل بالا و پایین در روستای ترخین آباد و سراب ملوسان در نهاوند ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات