مدیرعامل بنیاد برکت مسیر این بنیاد را خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم کشور دانست و گفت: این کار تا زمانی که در کشور نیاز باشد، انجام می‌شود و برخی از ماموریت های بنیاد برکت با سازمان بسیج سازندگی مشترک هستند.
کد خبر: ۹۳۹۹۶۳۹
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، بعد از ظهر امروز تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بسیج سازندگی و بنیاد برکت طی مراسمی به امضا رسید. این مراسم با حضور محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت و سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی برگزار گردید.

سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: در انقلاب اسلامی که ادامه نهضت عاشورا است، بر اساس مبانی اعتقادی، سازمان‌ها باید با باور‌هایی که شکل دهنده انقلاب بوده‌اند، همراه می‌شدند.

وی افزود: ساختار‌های اداری به‌جامانده از نظام ستمشاهی به تنهایی نمی‌توانستند بار انقلاب را به دوش بکشند و به همین خاطر معمار کبیر انقلاب اسلامی سازمان بسیج مستضعفین، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن و چندین نهاد انقلابی را با ماموریت رسالت مبانی انقلاب را تعریف کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان این که این مسیر مبارک تا زمان مقام معظم رهبری و تشکیل نهاد‌ها و بنیاد‌هایی مثل بنیاد برکت و سازمان بسیج سازندگی ادامه داشت، خاطرنشان کرد: به اقتضای پیشرفت انقلاب که زنده، پویا و در جریان است و سازمان‌هایی ساختمند که اسیر در ساختار نیستند، مثل بنیاد برکت، به وجود آمدند.

سردار زهرایی گفت: انعطافی که بنیاد برکت و سازمان بسیج سازندگی دارند را در دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانید پیدا کنید.

وی با بیان این که ما یک خانواده هستیم و در کنار هم در مسیر انقلاب قرار گرفته ایم، ادامه داد: ما از جنس نهاد‌هایی هستیم که برای انجام دادن رسالت انقلاب شکل گرفته اند و تفاوتی بین خودمان و بنیادبرکت احساس نمی‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد: همان‌طوری که زینب کبری (س) پیام رسان حادثه عاشورا بودند، ما هم باید پیام رسان انقلاب هستیم، چراکه ما برای همین هدف به وجود آمده ایم.

سردار زهرایی افزود: هشت سال گذشته شاهد دولتی بودیم که انجماد و یخزدگی اراده بود. اما، هم اکنون دولت سیزدهم یک رویکرد انقلابی، مردم نهاد و روحیه محرومیت زدایی دارد.

وی رویکرد دولت فعلی را با رویکرد مبانی انقلاب نزدیک دانست و گفت: جنس این بنیاد‌ها و سازمان‌ها باید راحت‌تر بتوانند رسالت انقلاب را جلو ببرند که این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد: در دولت قبلی ۴۰ طرح را به دولت ارائه دادیم و بازخوردی از آن دریافت و حمایتی از آن طرح‌ها نشد. اما در دولت جدید ما برای کمک در تنظیم بازار، اقتصاد مقاومتی و در بحث محرومیت زدایی فراخوان می‌شویم.

سردار زهرایی با اشاره به این که تفاهم امروز یک گام رو به جلو برای رویکرد مردمی و محرومیت زدایی است، اضافه کرد: ساختار‌هایی که برای انقلاب اسلامی ساخته شده اند باید در کنار همدیگر قرار بگیرند. این تفاهم به قصد این است که محرک و مشوق استان‌ها شود تا بتوانند بهتر با یکدیگر ظرفیت‌ها را جمع کنند.

وی در پایان افزود: از آقای دکتر ترکمانه کمال تشکر را دارم که پیشنهاد ما را قبول کردند و آرزو می‌کنم این تفاهم عملیاتی شده و به نتیجه برسد.

محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت طی سخنانی اظهار داشت: دو نهادی که هر دو به دستور مقام معظم رهبری و با عنایت ایشان تشکیل شده اند، برای خدمت رسانی و حل مسئله مردم در کنار هم قرار گرفتند و تفاهمی را انجام می‌دهند.

وی مطرح کرد: چقدر در کشور به این جنس کار‌ها نیاز داریم که این هم افزایی و هماهنگی صورت بگیرد تا با هم بتوانیم کار‌های بزرگی را در کشور انجام بدهیم.

مدیر عامل بنیاد برکت تاکید کرد: نیاز داریم تا بتوانیم از موازی کاری‌ها و اتلاف منابع در برخی از دستگاه‌ها جلوگیری کنیم.

ترکمانه با بیان این که خدا را شاکرم که این اتفاق افتاد، ادامه داد: این اتفاق به همت سردار زهرایی و پیشنهاد ایشان رخ داده است. بنیاد برکت هم مجموعه‌ای است که ۱۴ سال پیش و با دستور و عنایت حضرت آقا شکل گرفته است.

وی مسیر بنیاد برکت را هم خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم کشور دانست و گفت: این کار تا زمانی که در کشور نیاز باشد، انجام می‌شود و برخی از ماموریت‌های بنیاد برکت با سازمان بسیج سازندگی مشترک هستند.

مدیر عامل بنیاد برکت افزود: امروز آماده می‌شویم تا با استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی در کشور که گستردگی زیادی هم دارد، کار‌های بزرگی را رقم زنیم.

ترکمانه تصریح کرد: افتخار ما این است که همه‌ی بچه‌های بنیاد برکت بسیجی هستندو امیدواریم این اتفاق باعث هم سرعت بخشیدن به خدمت رسانی به مردم در مناطق مختلف کشور وخصوصا در مناطق محروم شود.

وی با اشاره به این که تفاهمنامه مشترک بسیج سازندگی و بنیاد برکت بخش‌های مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: عمده‌ی این تفاهم متمرکز بر حوزه اشتغال است و بنیاد برکت تا به امروز در حوزه اشتغال‌های اجتماع محور که از جنس اجتماع‌های خورد هستند، اقدامات بسیاری داشته است.

مدیر عامل بنیاد برکت مطرح کرد: در ۱۲ هزار منطقه روستایی کشور طرح‌هایی را اجرا کرده ایم که هرکدام از این طرح‌ها به صورت میانگین، فرصت‌های شغلی ایجاد کرده‌اند و ظرفیت بسیار بزرگی را در اختیار کشور قرار داده اند.

ترکمانه اضافه کرد: باعث افتخار است که نهادی متصل به حضرت آقا به این شکل کار می‌کند.

وی افزود: بخشی از این تفاهم در حوزه زیرساخت است و به کمک مجموعه‌های جهادی نیاز داریم که این کار را بهتر، با کیفیت‌تر و دلسوزانه‌تر انجام بدهند. کار‌هایی مثل ساخت مدرسه، ساخت مراکز بهداشتی و موضوع آبرسانی که نیاز جدی به همکاری بچه‌های جهادی در کنار مان داریم.

مدیر عامل بنیاد برکت یادآورشد: باید بتوانیم به این کار سرعت ببخشیم و در موضوع اشتغال هم باید از ظرفیت‌های تخصصی استفاده کنیم تا بتوانیم انتقال دانش و انتقال تجربه را سرعت دهیم.

ارسال نظرات