در پی کاهش نزولات آسمانی:

اقامه نماز طلب باران در امامزاده سید هاشم شهر انابد بردسکن

در پی خشک‌سالی و کاهش نزولات آسمانی در سال جاری نماز طلب باران به امامت حجت‌الاسلام رضا عباس بیگی امام جماعت شهر انابد در محل امامزاده سید هاشم این شهر اقامه شد.
کد خبر: ۹۴۰۰۸۷۶
|
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباس بیگی امام جماعت شهر انابد گفت: کمبود بارش و نزولات آسمانی پدیده‌ای است که در هر عصر و زمانی در مکان‌های مختلف هستی رخ‌داده است و عاملی ورای عوامل محیطی دخیل است و آن‌هم دست قادر خداوند متعال است که بنا بر صلاح‌دید خود گاه نزول باران رحمت را بر قومی مانع می‌شود و در این مواقع چیزی جز خواست و اراده خود او نمی‌تواند درهای آسمان را بر زمینیان تشنه باران بگشاید.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن گفت: یکی از نمازهای مستحبی، نماز استسقای (نماز باران) است، استسقای از باب استفعال به معنی طلب باران و آبیاری از خداوند است و این نماز در وقت کم شدن آب چاه‌ها و چشمه‌ها و نباریدن باران، مستحب است طلب باران از خداوند از طریق دعا و نماز انجام می‌شود.

 حجت‌الاسلام غیرتمند ادامه داد: بحران کم‌آبی و خشک‌سالی در سال‌های اخیر نه‌تنها به محیط‌زیست و اقتصاد لطمات جبران‌ناپذیری وارد کرده است، بلکه مستقیماً سلامت و بهداشت عمومی را هدف قرار می‌دهد و در شهرستان بردسکن که در تابستان در بیشتر روزها گرم‌ترین شهرستان استان است و از طرف دیگر بیش از 90 درصد مردم منطقه به شغل کشاورزی و دام‌پروری فعالیت دارند نیاز به آب بیش از سایر نقاط برای مردم حیاتی است.

مهدی نظافت فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهیدان صادقی شهر انابد دراین‌باره گفت: با هزینه بالغ‌بر هشتاد میلیون ریال برای دو هزار نفر بلغور یا حلیم محلی تهیه و بین نمازگزاران توزیع شد.

گفتنی است: این مراسم به همت هیئت‌امنای امامزاده سیده‌اشم، اداره اوقاف و امور خیریه و با همکاری خیرین و هیئت‌امنای مساجد و پایگاه‌های بسیج شهر انابد و با حضور گسترده مردم برگزار شد که شرکت دانش آموزان دبستان دخترانه شهید امام بخش شهر انابد از جلوه‌های ویژه‌ای این حضور بود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها