خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد
همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه استان همدان به لحاظ حمل و نقل کالا جزء ۱۲ استان برتر است، گفت: در هشت ماهه امسال ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا در استان جابه‌جا شده است.
کد خبر: ۹۴۰۱۱۳۵
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، صفر صادقی‌راد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان همدان در مرکز کشور واقع شده است و به عنوان معبر عبور استان‌های غرب کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سال ۹۸ زائرین اربعین ابتدا به استان همدان وارد و بعد راهی استان خود می‌شدند که نشان از اهمیت استان همدان در حوزه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌هایی است که دارای گردنه‌های مهمی است، عنوان کرد: گردنه اسدآباد یکی از گردنه‌های مهم و حساس استان همدان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته مشکل روشنایی گردنه اسدآباد برطرف شد، بیان کرد: حفاظ میانی این گردنه نیز در راستای ارتقای ایمنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۳۴ راهدارخانه، ۵۳۲ نفر نیروی انسانی و ۲۸۰ هزار ماشین‌آلات آماده ارائه خدمات است، ابراز کرد: ما و همه همکاران تلاش می‌کنیم برای ارتقاء ایمنی بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه در راه‌های استان طی هشت ماه سال گذشته ۱۱۹ میلیون تردد داشته‌ایم، گفت: در سال جاری ۱۲۸ میلیون تردد داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان وارد و حدود ۱۳ میلیون وسیله نقلیه از استان خارج شده است، عنوان کرد: نسبت به مدت مشابه قبل چهار درصد افزایش ورود و خروج به استان داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در سطح استان تعداد ۶۶ سامانه کنترل سرعت وجود دارد که جزء استان‌های برتر در بحث کنترل سرعت هستیم، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مجوز برگزاری مناقصه ۳۱ سامانه کنترل سرعت را برای استان را اخذ کرده‌ایم که حداقل اعتبار مورد نیاز ۳۱ میلیارد تومان است.

*وجود ۲۸ سامانه دوربین نظارت تصویری در استان همدان

وی با بیان اینکه در استان همدان ۲۸ سامانه دوربین نظارت تصویری وجود دارد و گردنه‌ها و نقاط حساس رصد می‌شود، گفت: ۷۶ سامانه ترددشمار فعال است که در تلاش هستیم دو سامانه دیگر را اضافه کنیم.

صادقی‌راد افزود: در سطح استان تعداد چهار سامانه توزین در حال حرکت داریم که برای کنترل کامیون‌های در حال عبور موثر است.

وی با اشاره به سامانه‌های ۱۴۱ ارتباط مردمی گفت: این سامانه دارای ۲۴۰ خط تلفن است و مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت شبانه‌روزی از طریق این اپراتور پاسخگوی مردم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: در سطح استان هفت تابلو پیام متغیر و ۳۷۰ سامانه ردیاب ماهواره‌ای وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان به لحاظ حمل و نقل کالا جز ۱۲ استان برتر است، ابراز داشت: در استان همدان سالانه ۱۲ میلیون تن کالا و ۳ میلیون نفر مسافر جابه جا می‌شود که در هشت ماهه امسال ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا جابه‌جا شده که یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن آن مربوط به سیمان است.

صادقی‌راد با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور حمل و نقل کالاهای اساسی است که استان همدان در این خصوص خوب کار کرده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ هزار دستگاه کامیون به بنادر اعزام کرده‌ایم که بیش از ۸۰ درصد آنها برای انتقال کالاهای اساسی در سایر استان‌ها مورد استفاده قرار گرفته که از نقاط قوت استان است.

وی با بیان اینکه در سال جاری با همکاری اداره گمرک، جهاد کشاورزی، غله و پشتیبانی امور دام مجوز حضور ۶ شرکت حمل و نقل همدانی در بندر امام(ره) را صادر کرده‌ایم، تصریح کرد: از ظرفیت این شرکت‌ها در حمل کالاهای اساسی استفاده می‌شود که معدود استان‌هایی موفق شده‌اند این مجوز را صادر کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه استان همدان ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای دارد که دوره‌های آموزشی حرفه‌ای را گذرانده‌اند، تاکید کرد: در راستای ایمنی و ترافیک ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از پایانه‌های عمومی کالا و مسافر و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بازدید و تخلفات کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ احصا شده است.

* بهره‌برداری از ۳۸ مجتمع خدماتی و رفاهی در استان همدان

وی با بیان اینکه در استان همدان ۳۸ مجتمع خدماتی و رفاهی در حال بهره‌برداری، ۱۵ مورد در دست ساخت و ۲۰ مورد در حال استعلام است، عنوان کرد: استان همدان تا این لحظه در این خصوص دارای رتبه نهم در کشور است.

صادقی‌راد افزود: دو مجتمع خدماتی رفاهی تا پایان سال و چهار مجتمع تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دبیری کمیته ویژه نظارت بر مجتمع‌های خدمات رفاهی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و تاکنون ۱۶۵ مورد از مجتمع خدمات رفاهی بازدید داشته‌ایم، گفت: ۶ مورد از مجتمع‌های رفاهی به دلیل تخلفاتی که داشته‌اند به سازمان تعزیرات حکومتی و کارگروه استانی معرفی شده اند که بیشتر موارد تخلفاتی بهداشتی می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب راهداری ارتقا ایمنی عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران است، عنوان کرد: بیش از ۱۰ هزار کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران اهدا شده است.

وی با بیان اینکه طرح آموزش ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها هر ساله اجرا می‌شود، گفت: ایمن سازی فیزیکی ۲۰ مدرسه حاشیه راه در سال جاری و ایمن سازی ادوات کشاورزی و ماشین آلات سنگین هم هرساله اجرا می‌شود.

جابه‌جایی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا در استان همدان

*صدور ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگ معاینه فنی

صادقی‌راد عنوان کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری ۵۱ هزار و ۱۴۶ مورد معاینه فنی انجام و ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگ معاینه فنی صادر شده است.

وی با تاکید بر لزوم نصب حفاظ ایمنی در جاده‌ها در راستای ارتقاء ایمنی جاده‌ها گفت: قرارداد ۵۰ کیلومتر نصب حفاظ بسته شده است که توسط همکاران سازمان پیمانکاران در حال اجرا بوده و تاکنون ۱۵ کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ۱۳ کیلومتر روشنایی و یک هزار و ۷۹۷ کیلومتر خط کشی در جاده‌ها انجام شده و روشنایی میانی جاده سرقت‌ها را کاهش داده است، بیان کرد: با وجود محدودیت اعتبارات استانی تلاش کرده‌ایم حداقل اقدامات در جاده‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه برآورد وزارتخانه در بحث نگهداری راه‌ها سالانه ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ابراز کرد: اعتباری که به استان‌ها اختصاص داده می‌شود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که جوابگو خدمات دهی نیست و سعی کرده‌ایم حداقل‌ها را در جاده‌ها از جمله نصب تابلوهای اخطاری_انتظامی، گاردریل، سرعت‌گیر، آزادسازی حریم و ... اجرا کنیم.

صادقی‌راد با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۸۳ کیلومتر آزادسازی حریم در استان انجام شده است، افزود: حدود ۲۶ میلیارد تومان برای ایجاد حفاظ میانی و روشنایی گردنه اسدآباد هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه حمل و نقل مسافر به صورت سراسری و در ابتدای امسال اعمال شده است، تاکید کرد: در حال حاضر اتوبوس‌ها با ۸۰ درصد و قطار با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال حمل و نقل مسافر هستند و تهیه بلیت از سوی مسافران در سامانه بررسی و از ورود مسافران مبتلا به کرونا جلوگیری می‌شود.

*شناسایی ۸۳ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه راه‌های استان همدان ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است که ۱۱۶ کیلومتر نقاط پرحادثه شناسایی شده است که با نصب تابلو و ایجاد روشنایی و علائم ایمن‌سازی شده است، ابراز کرد: حدود ۶۵ نقطه با اجرای یک سری عملیات مشکل حل شده که به نسبت به تخصیص اعتبار در حال انجام است و در سال جاری هفت نقطه حل شده است.

وی گفت: در بررسی‌های انجام شده با همکاری پلیس راه ۸۳ نقطه حادثه‌خیز پیشنهادی احصا شده که حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیاز است.

صادقی‌راد با تاکید بر اینکه در استان همدان ۵ هزار و ۴۰۰ راه داریم که وظیفه نگهداری آن بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: نمک پاشی در زمستان به سطح آسفالت آسیب می‌رساند و  مخرب محیط زیست و سازه راه است که این اقدام صرفا برای ایران نیست و در دنیا از این روش استفاده می‌شود که البته باید مخلوط ماسه و نمک را به نسبت یک به ده انجام شود.

وی با بیان اینکه برای کم کردن نمک‌پاشی نیازمند رعایت فرهنگ رانندگی و سفر کردن در زمستان است،، تاکید کرد: سفر در زمستان باید با یخ شکن و زنجیر چرخ باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه با عدم رعایت فرهنگ رانندگی در زمستان جان مردم به خطر می‌افتد و ما نیز به اجبار باید تعداد دفعات نمک پاشی را افزایش دهیم، عنوان کرد: سالانه ۱۰ هزار تن نمک و ۸۰ هزار تن ماسه خریداری می‌کنیم که میزان استفاده بستگی به میزان بارش برف در آن سال است.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به ارائه خدمات به رانندگان گفت: تعداد ۱۲۰ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی در بین رانندگان توزیع شده و افزایش ضریب حقوق بازنشستگی، خدمات بیمه تکمیلی از دیگر خدمات به آنها است.

صادقی عنوان کرد: در سال جاری برای نوسازی ناوگان اتوبوسی ۷۰۰ میلیون تومان و نوسازی ناوگان عمومی۲۰۰ میلیون اعتبار قراردادهای متعددی بسته شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش کیفیت لاستیک ایرانی و کم شدن میزان واردات با ارز نیمایی استفاده از لاستیک ایرانی افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده مانند مکاتبه با ‌ای بالاتر برای فعالیت شرکت بین المللی شرایط و زمینه فعالیت در استان وجود ندارد و استقبال نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه تعداد راه نامه در سال ۹۹ تعداد ۵۹۳ برگ با تناژ ۱۰ هزار و ۳۲۱ صادر شده است، گفت: در سال جاری تاکنون ۱۰ هزار ۲۴ برگ بوده با تناژ ۱۷ هزار و ۷۷۶ تن که افزایش ۲۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه تعداد ناوگان تحت پوشش فعال ۱۰۵ دستگاه است، خاطرنشان کرد: در سطح استان تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون داریم که قریب به اتفاق فرسوده هستند که سن آنها ۱۷ سال است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات