خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد
همدان- فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۳۶ کیلوگرم مواد مخدر هروئین در یک عملیات ضربتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با همکاری انتظامی شهرستان فامنین خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۲۷۹۰
|
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش‌های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر روی یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر مشخص شد، این باند قصد انتقال مواد مخدر از استان تهران به استان همدان - شهرستان فامنین را دارد.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی ایجاد شده در یک عملیات ضربتی، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با همکاری عملیاتی انتظامی شهرستان فامنین، خودرو سواری قاچاقچیان را در شهرستان فامنین شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: در بازرسی از این خودرو و در بازرسی از منزل آنها، ۳۶ کیلوگرم مواد مخدر هروئین کشف، یک دستگاه خودرو سواری توقیف و دو متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

وی بیان داشت: استمرار عملیاتی پلیس با همکاری سایر شهرستان‌های تابعه به منظور ضربه زدن به قاچاقچیان از برنامه‌های تعریف شده است که نشانه همدلی و همگرایی و هم پوشانی در سطح استان است.

*کشف ۱۴ هزار لیترسوخت قاچاق در همدان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان نیز اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان حین گشت زنی در محور مواصلاتی به یک دستگاه کامیون نفتکش که در حال تردد بود، مشکوک شدند.

سرهنگ مجتبی محمدی بیان داشت: خودرو مذکورتوسط ماموران متوقف و در بررسی از آن مشخص شد کامیون فوق حامل فراورده نفتی قاچاق به صورت جاساز است که در این خصوص توسط راننده هیچ گونه مدارک قانونی ارائه نشد.

وی افزود: در این راستا نفتکش موصوف توقیف و مقدار ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق فاقد مدارک قانونی و مجوز‌های لازم به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان گفت: پس از توقیف نفتکش تعداد یک نفر متهم نیز دستگیر که پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

*کشف بیش از ۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در طرح برخورد با خرده فروشان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز گفت: با تلاش‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر روی تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر مشخص شد، قاچاقچیان با تهیه مواد مخدر و با شیوه و شگرد‌های مختلف اقدام به توزیع آن می‌کنند.

جمشید باقری افزود: در اجرای طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، منازل و خودرو‌های این قاچاقچیان شناسایی و در بازرسی از آنها، ۱۱ کیلوگرم مواد مخدر تریاک، یک کیلو و ۵۰۰ گرم هروئین و ۳۵ گرم انواع مواد مخدر کشف، هفت متهم دستگیر و دو دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شد.

وی اظهار داشت: در این طرح، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعداد ۴۳ معتاد متجاهر جمع‌آوری و پس از غربالگری توسط کارکنان سازمان بهزیستی استان، برای سازماندهی تحویل مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: از آنجایی که یکی از دغدغه‌ها و مطالبه مردمی در حوزه امنیت اجتماعی جمع آوری توزیع کنندگان و معتادان متجاهر و پاکسازی تفرجگاه‌ها، اماکن عمومی و خیابان‌ها از وجود این دسته از افراد است، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با همکاری انتظامی شهرستان طرح جمع آوری معتادان متجاهر را اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح، با انجام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت حقوق شهروندی، ۳۸ معتاد متجاهر جمع آوری و پس از غربالگری برای سازماندهی تحویل مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ شدند.

باقری در پایان گفت: برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر به عنوان یک اولویت ماموریتی اصلی در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد که در این راستا توفیقات قابل توجهی حاصل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات