خبرهای داغ:

تاکید دادستان شاهرود بر احقاق حقوق شهروندی/رسیدگی به مشکلات شهرک پردیس

شاهرود_دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود در بازدید از شهرک پردیس این شهر بر احقاق حقوق عامه و رسیدگی به مشکلات این شهرک و حمایت دستگاه قضا از مردم تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۰۵۰۹۹
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

تاکید دادستان شاهرود بر احقاق حقوق شهروندی/رسیدگی به مشکلات شهرک پردیسبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام رضی پارسامنس در بازدید از شهرک پردیس با مطرح کردن این سوال که حقوق شهروندی چیست؟ اظهار کرد: شهروندان این شهر حق دارند از مسکن، راه، حمل و نقل عمومی، فضای سبز، بهداشت محیطی، آموزش، مکان‌های تفریحی و مذهبی مناسب و.. بهره‌مند باشند و این‌ها لطف نیست، این حق اولیه هر شهروند است که در قانون اساسی و تمام قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای ذکر شده و همه نهاد‌ها باید به تکالیف خود در جهت تحقق آن عمل کنند.
او با اشاره به مشکلات شهرک پردیس گفت: در طول حدود ۶ سال در نبود نظارت و اهمال و ترک فعل، بر سر باغات و اراضی کشاورزی اطراف شهرک پردیس چه‌ها آمده و چه کسانی پاسخگوی این حیف و میل اموال و نابسامانی و نارضایتی مردمی خواهند بود؟
او ادامه داد: تغییر کاربری اراضی، خرد شدن اراضی کشاورزی، تفکیک غیر مجاز، ساخت و ساز‌های غیر مجاز و غیر اصولی و غیر ایمن باعث نگرانی است و امیدواریم اتفاقی رخ ندهد.
دادستان شاهرود با اشاره به بازدید از این شهرک گفت: امروز گلایه‌ها و درد دل خانواده‌های شهرک پردیس را شنیدم و به گواه حاضرین در محل که گلایه شدید از وضع موجود و پاس کاری اداری داشتند، وقتی حدود یک ساعت و نیم در آنجا موضوع برای همه افراد تبیین و توضیح داده شد حمایت کردند.
تاکید دادستان شاهرود بر احقاق حقوق شهروندی/رسیدگی به مشکلات شهرک پردیساو با اشاره به جمع شدن بساط زمین خواری در این منطقه که با شرارت و قمه کشی و ساخت و ساز شبانه با دخالت یکی دو بنگاه دار و افراد متنفذ صورت می‌گرفت، اظهار کرد: نهاد‌های متولی و مسئول باید فکری برای حل این معضل نمایند و مردم شریف این منطقه شایسته اینهمه کم کاری و کاستی نیستند و نباید با وعده‌های واهی از آن‌ها استفاده ابزاری نمایند.
پارسامنش تاکید کرد: دستگاه قضائی ضمن حمایت از مالکان این اراضی و همچنین حمایت از طرح‌های قانونی در جهت حل مشکلات مردم شریف این منطقه به شکل ریشه‌ای، قاطعانه با فروشندگان مال غیر، فروش تفکیکی اراضی به شکل غیر قانونی، تغییر کاربری و همچنین ساخت و ساز شبانه و به کارگیری افراد شرور و ارازل و اوباش برخورد خواهد نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار