خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بهار خبر داد

آمادگی سپاه بهار برای همکاری با مجمع نظام مسائل شهرستان

بهار-فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: سپاه ناحیه بهار آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف اجتماعی با مجمع نظام مسائل شهرستان همکاری و مشکلات مردم را حل کند.
کد خبر: ۹۴۰۶۵۰۵
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

آمادگی سپاه ناحیه بهار برای همکاری با مجمع نظام مسائل شهرستان

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ مهدی هندی ورکانه در نشست با اعضای مجمع نظام مسائل شهرستان بهار که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برکات تشکیل مجمع نظام مسائل در شهرستان بهار که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب قدم برمی‌دارند، اظهار کرد: حضور انقلابی، کارآمد، پیگیر جوان بسیجی مصطفی محمدی مهوار در راس این مجمع  مایه خیر و پیشرفت خواهد بود تا با شناسایی مشکلات شهرستان و ارائه راه حل‌های سازنده کمک شایانی به همه مسئولین شهرستان به ویژه نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سپاه شهرستان بهار نیز در راستای حل مسائل طرح تحولی هیاتی به نام هیات اندیشه ورز دارد که با اعتقاد به این که ما شیعیان باید با نصب العین بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه‌ساز ظهور باشیم و در عرصه‌های مختلف مسائل را حل کنیم فعالیت می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار افزود: در باب حل مسائل اجتماعی چون مشکلات فقر، بیکاری، افسردگی و... طرح «هر پایگاه مقاومت یک کارآفرین» و «هر بسیجی، یک کار آفرین» به صورت یک طرح نوپا در حال اجرا است و گام‌هایی در راستای حل مشکلات افسردگی، فقر، ایجاد کسب و درآمد بانوان سرپرست خانوار انجام داده است

وی ادامه داد: این طرح با تاسیس کارگاه‌های قالی‌بافی و عروسک بافی در روستاهای زاغه و مهاجران و صالح آباد قدم‌هایی برداشته  تا با فروش محصولات و دستاوردهای خانگی در فروشگاه تازه تاسیس فدک شهرستان بهار از تولیدکنندگان و بانوان حمایت کنیم.

هندی‌ورکانه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که «بزرگ‌ترین دشمنی با آمریکا خدمت به مردم است»، گفت:  اجرای طرح نهضت علوی، طرح برکت و اقامه قرآن در راستای بالا بردن زیرساخت‌ها در شهرها و روستاها و مناطق محروم با خدمات رایگان دندانپزشکی، توزیع عینک و مشاوره پیشگیری از طلاق انجام شده است و به دنبال گسترش این طرح‌ها در همه محلات به ویژه محلات کم برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه‌های حزبی باعث ایجاد مشکلات در جامعه شده است، تصریح کرد: در بسیاری از مسائل کشور دچار گفتار درمانی و شعاردهی شده و امروز لازم  است که در عمل به در حوزه مطالبات ورود پیدا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: سپاه ناحیه بهار آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف اجتماعی با مجمع نظام مسائل شهرستان همکاری و مشکلات مردم را حل کند.

* اعتیاد یکی از اصلی‌ترین مشکلات اجتماعی است

دبیرکل مجمع نظام مسائل شهرستان بهار با تقدیر از حضور فرمانده سپاه ناحیه بهار در این نشست گفت: مشکلات اصلی اجتماعی شهرستان ازدواج‌های ناموفق، اعتیاد، طلاق و خودکشی است که قصد داریم در کارگروه اجتماعی از تمام نخبگان و فعالان این عرصه در سطح شهرستان استفاده کنیم و نیاز مبرم به کمک همه این عزیزان داریم.

مصطفی محمدی مهوار اظهار کرد: اولین ارائه راه‌حل مشکلات شناسایی شده در سطح اجتماع را  به زودی در سایت ویژه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بارگذاری خواهیم کرد و دیگر وقت نشستن و استخاره کردن نیست همه باید به میدان بیاییم و به مردم عزیز این مرز و بوم خدمت کنیم.

وی افزود: در نظر داریم در روزهای آتی اولین دوره مشاوره‌های قبل از ازدواج را در سطح شهرستان بهار با حضور اساتید مجرب برگزار کنیم و این آمادگی را داریم تا با همکاری سپاه شهرستان بهار افرادی را که از بیماری اعتیاد رنج می‌برند، با یک سوم هزینه به کمپ اعتیاد سلیمان آباد برای درمان معرفی کنیم.

دبیرکل مجمع نظام مسائل شهرستان بهار ابراز داشت: اعتیاد یکی از اصلی‌ترین مشکلات اجتماعی است که باعث به وجود آمدن مشکلات دیگر نیز می‌شود.

وی از نظرات سازنده امام جمعه ولایی و انقلابی شهرستان حجت الاسلام ارزنده و همچنین از مدیر مردمی و انقلابی حوزه علمیه شهرستان حجت الاسلام زارعی که در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و پیشبرد اهداف نظام مسائل شهرستان ارائه دادند، تقدیر کرد و گفت: در جلسات آتی  مجمع نظام مسائل شهرستان از حضور این بزرگواران استفاده خواهیم کرد.

*ضرورت بررسی دقیق و علمی اجتماع و عوامل تاثیرگذار روی آن

دبیر کارگروه اجتماعی مجمع نیز با اشاره به اینکه ورود به مسائل اجتماع نمی‌تواند بدون شناخت و تعریف دقیق از خود اجتماع باشد، گفت: به طور قطع برنامه‌ریزی و هزینه‌ها باید به نتایج واضح و دقیقی که برایشان تعریف شده حرکت کند و تغییر در ساختار اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که در نتیجه شیوه زندگی ما را تعیین می‌کند منجر به تحولات بنیادینی می‌شود و از جنبه‌های آن تغییر مخیله اجتماعی است که نگرش مردم را  به همه چیز تغییر می‌دهد.

یوسف عیدی نژاد افزود: نکته مهم این است که تغییر نگرش و سبک زندگی جدید باعث ایجاد خواسته‌های تازه متناسب با شرایط جدید و یا منجر به آسیب‌هایی می‌شود و عدم شناخت علل ایجادکننده، زمینه بروز هر آسیبی و تجویز نسخه‌هایی می‌شود که نه تنها آن آسیب را از بین نمی‌برد بلکه ممکن است آن را نیز تشدید کند.

وی گفت: چاره‌ای جز بررسی دقیق و علمی اجتماع و عوامل تاثیرگذار روی آن نداریم و بدون اینها نمی‌توان نسخه‌ای صحیح برای حل بحران‌ها و مسائل پیچید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات