مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: بنیاد برکت در حال حاضر احداث ۲۹ مدرسه را در استان آغاز کرده که بی‌شک این مهم نقطه عطفی برای توسعه حوزه مدرسه‌سازی استان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۶۵۸۹
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

۲۹ مدرسه توسط بنیاد برکت در استان اردبیل احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دولت لطفی در بازدید از مدارس در حال احداث اردبیل اظهار داشت: مدرسه‌سازی از اهم مواردی است که درصدد هستیم با همکاری خیران و بنیاد برکت و نوسازی مدارس استان به شرایط مطلوب برسانیم که به همین منظور در شهرستان‌های گرمی، خلخال و کوثر اقدامات قابل توجهی برای احداث مدارس در حال انجام است.

وی بیان کرد: احداث واحدهای آموزشی در روستاها و مناطق دورافتاده برای ما بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است و به همین منظور نیاد برکت در حال حاضر احداث 29 مدرسه را در استان آغاز کرده که این مهم نقطه عطفی برای توسعه حوزه مدرسه‌سازی استان محسوب می‌شود که تاکنون با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در برخی از شهرها مدارس کانکسی به صورت کامل برچیده شده و درصدد هستیم این اقدام را تا پایان کار ادامه دهیم تا برای دانش‌آموزان خطرآفرین نشود، البته این واحدهای آموزشی به صورت پیش ساخته و پیچ و مهره هستند و شرایط لازم برای تخلیه دانش‌آموزان نیز وجود دارد.

لطفی تصریح کرد: 30 درصد مدارسی که در سطح استان احداث شده مدارس خیرساز است که با مشارکت خیران در مناطق مختلف به ویژه روستاها در حال احداث است که به همین منظور تخصیص نیمی از اعتبارات دولتی و نیمی از اعتبارات توسط بنیاد علوی برای احداث 11 واحد آموزشی در استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی است.

وی اظهار کرد: اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه‌ها نیز 45 میلیارد تومان است که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد و بی‌شک توسعه استان را به دنبال خواهد داشت که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و انتظار داریم با مشارکت‌های همه‌جانبه نسبت به فرهنگ‌سازی در این زمینه اقدام شود.

ارسال نظرات