تعیین ضرب‌الاجل فرماندار برای تکمیل فرودگاه گناباد و فراخوان دستگاههای اجرایی مرتبط، منجر به آن شد که روز پنج شنبه حدود ۲۰ نفر از مسوولان حوزه‌های مختلف این شهرستان با حضور در محل طرح ساخت فرودگاه این شهرستان، وضعیت را مورد بررسی مجدد قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۰۷۳۱۰
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، فرماندار گناباد روز پنج شنبه در حاشیه بازدید مسوولان مرتبط از روند احداث فرودگاه گناباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به ضرب الاجل و تعیین مهلت زمانی خاص برای تکمیل فرودگاه این شهرستان گفت: باید از همه پتانسیلها و توان در سطوح شهرستانی و استانی در این زمینه بهره گرفته شود.


رضا نصیری ادامه داد: به صورت مستمر و در بازه های زمانی کوتاه بر اجرای طرح نظارت می شود تا با جدیت همه بخشها، حداکثر تا ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح و بهره برداری از فرودگاه گناباد باشیم.

 

وی با اشاره به پیگیری های مستمر نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی از طریق مسوولان ملی و استانی برای سرعت بخشی به تکمیل فرودگاه این شهرستان، اضافه کرد: همه مسوولان مربوطه باید سرعت در اجرای طرح فوق را در اولویت اقدامات و برنامه های خود قرار دهند و از امروز به صورت خاص و حتی با پیگیری های مستمر از ناحیه ادارات کل استانی و کشوری، تلاش کنند که فرودگاه در این موعد زمانی تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

فرماندار گناباد افزود: باید از وحدت و همدلی خوبی که بین مردم، مسوولان، بازاریان و شورای اسلامی و شهرداری و سایر دست اندرکاران این شهرستان وجود دارد، برای سرعت بخشی به تکمیل این طرح، که از ضرورتهای اصلی توسعه و رونق اقتصادی گناباد است، حداکثر بهره را گرفت.

 

نصیری با اشاره به برنامه ریزی افتتاح فرودگاه گناباد در ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، از متخصصان و صاحبنظران خواست راهکارهای خود را برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت این فرودگاه در مسیر توسعه و رونق اقتصادی منطقه و جذب گردشگران داخلی و خارجی ارایه دهند.

 

فرودگاه شهدای گناباد به وسعت ۲۶۰ هکتار و دارای ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد که پس از راه اندازی، سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار خواهد شد و با شروع به کار آن علاوه بر شهروندان گنابادی، ساکنان شهرستان‌های جنوبی استان خراسان رضوی از جمله رشتخوار، مه‌ولات، بجستان و خواف و شهرهای فردوس، سرایان، خضری و دشت بیاض در شمال استان خراسان جنوبی نیز امکان استفاده از ظرفیت این فرودگاه را خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود سالانه یک میلیون نفر جمعیت ساکن این مناطق از مزایای آن بهره مند شوند.


مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است

ارسال نظرات
پر بیننده ها