خبرهای داغ:
سردار ستاره گفت: نیروهای مرزبانی افرادی صدیق، سالم، عاشق و شهیدترین نیروها هستند. به نقل از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی:" تا شهید نباشی، شهید نمی‌شوی" و مرزبانان ما شهیدترین افراد هستند.
کد خبر: ۹۴۰۷۳۴۱
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ دوم جلال ستاره، جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید رضا  اسداللهی در شهر شیداصفهان تصریح کرد: در خصوص شهدا صحبت کردن بسیار مشکل است. حضرت امام در خصوص مقام شهیدان می فرمایند: "اگر ملائک مقرب درگاه الهی بخواهند مقام شهید را درک کنند، نمی توانند." ما هم مقام به درک مقام ملائک نیستیم.

 

سردار ستاره در ادامه ضمن  اشاره به دیدار با خانواده های شهدا به بیان وصیت و پیام شهید قبل از آخرین سفر خود گفت: خانواده شهدا در وصف شهید خود می گویند: " ما مقام شهیدمان را نمی شناختیم. گویی امانتی بودند که مدتی کوتاه آمدند و رفتند."

 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در توصیف افرادی که در مرزها‌ی کشور به شهادت می‌رسند که می‌فرمایند:" اینها مظلوم هستند و دیده نمی شوند." همواره بعد از انقلاب این طور بوده که امواج ناامنی از خارج کشور به مرز اصابت می‌کند که به وسیله‌ حضور مدافعین وطن، برگشت داده می‌شود.

 

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا یاداور شد: این امواج نا‌امنی، اجازه ورود به کشور را ندارند. امروز شاهد هستیم که ایران بر خلاف کشو رهای منطقه مانند عراق، سوریه، افغانستان دارای امنیتی پایدار است که این امنیت مرهون، اهمیت داشتن موضوع مرزها از نگاه مقام معظم رهبری و مسئولین کشور است. همچنین قوای مسلح با کنترل مرزها، مقتدرانه تر به تامین امنیت در درون شهر‌ها می پردازند.

 

این مقام ارشد نظامی اذعان کرد: گاهی ما بزرگتر‌ها تصور می کنیم که دیگر شاهد نسل جنگ و انقلاب نیستیم. اما بحمدالله شاهد حضور جوانان باهوش، شجاع، منطقی‌تر در شرایط سخت و بزنگاه ها هستیم. حتی لحظه ای درنگ، تردید و عقب نشینی در مواجهه با گروه‌های تروریست از این مدافعان دیده نشده است و امنیت تداوم خواهد یافت.

 

وی گفت: دشمنان نظام  بلافاصله پس از جنگ و عدم نتیجه‌گیری از حملات نظامی، در حوزه تهاجم فرهنگی که اکیدا مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است، وارد شدند. روزانه چندین کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی در مرزهای کشور کشف و ضبط و معدوم می‌‌شود. 

 

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: کلیه تهاجمات و ابزارهای دشمن برای ما ملموس است. چون این تهاجمات کمتر در شهرها دیده می‌شود، به وضوح قابل مشاهده نیست. همچنین دشمن تمام توان خود را برای ضربه زدن و به زانو درآوردن اقتصاد کشور به کار برده است. 

 

سردار ستاره تصریح کرد: مرزبانی توانست با جلوگیری از فعالیت بازارچه‌های مرزی و ورود کالای قاچاق به کشور رونق را به چرخه‌ تولیدات صنعتی کشور بازگرداند. آثار سیاست داخلی و خارجی در مرزهای کشور مشاهده می شود. رونق اقتصادی کشور آغاز شده و درصد تقاضای مشاغل مشروع برای مرزنشینان در حال افزایش است و بسیاری از تولیدات داخلی کشور به عنوان صادرات مباح و مشروع به دیگر کشورها ارسال می‌گردد که تمامی اینها نویدبخش آینده روشن کشور حتی بدون دریافت پیامد مثبت برجام است. بحمدالله ملت ایران این حجمه سنگین را در مسیر رسیدن به پایداری اقتصادی پشت سر گذاشت.

 

این مقام ارشد نظامی در ادامه بیان کرد: در طول تاریخ حکومت شیعی یا تحت فرمان حکومت سلاطین یا تحت نظر علما و یا حکومت هایی که به نام شیعه ولی در عمل لیبرال و یا مستبد بودند. حکومت شیعه در طول تاریخ به عنوان تنها حکومتی است که  شخص مرجع تقلید وارد میدان شده است؛ مدلی از حکومت داری که دیانت و رای مردم، هر دو در آن تاثیرگذار است.

 

 جانشین فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: علت این مقدار حجم فشار ناکارآمد جلوه دادن حکومت اسلامی به عنوان الگویی کامل در دنیا است. خاورمیانه محل تولید و توزیع انرژی است. 

 

سردار ستاره اذعان کرد: در آینده امکان گسیل جهوری اسلامی ‌به سمت تولید انرژی اتمی وجود دارد که برطرف کننده نیاز آینده بشر بعد از انرژی فسیلی و گازی است. ایران به دنبال استفاده از سلاح اتمی نیست. همچنین فقها فتوا بر تحریم استفاده از سلاح اتمی تاکید داشته اند. 

 

این مقام ارشد نظامی در پایان گفت: از مساحت ۸۷۷۵ کیلومتر بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مستقیما به دست مرزبانی اداره می‌شود. برای کاهش هزینه های نظامی، مرزبانی به عنوان یکی از شاخه های نیروی انتظامی وظیفه حفاظت از مرزها را به عهده دارد. نیروی بکارگیری شده مرزبانی از نیروهای صدیق، سالم، عاشق و شهیدترین نیروها هستند. به نقل از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی:" تا شهید نباشی، شهید نمی‌شوی" مرزبانان ما شهیدترین افراد هستند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها