خبرهای داغ:
جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با اشاره به اهمیت اخلاق در فرماندهی، گفت: سردار سلیمانی در قله است اما هیچ وقت از بالا به پایین نگاه نکرد.
کد خبر: ۹۴۰۷۹۹۴
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، کارگاه یک روزه توانمندسازی مسئولین امور خواهران بسیج طلاب استانها و فرماندهان حوزه های مقاومت در سالن همایش نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

 در این کارگاه حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی در خصوص اخلاق مدیریتی سخنرانی کرد، سپس شرکت کنندگان در سه کارگروه با حضور اساتید مجرب شرکت کردند.

این کارگاهها با موضوعات نقش آفرینی طلاب در تبیین، نقش آفرینی طلاب در امر اردوهای جهادی و نقش آفرینی طلاب در فضای مجازی، برگزار شد.

همچنین در پایان حجت الاسلام و المسلمین علیزاده به تشریح مسائل سیاسی روز پرداختند. در این کارگاه تعداد ۷۰ نفر از استان‌های سراسر کشور شرکت کردند.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی نیز طی سخنانی در این کارگاه گفت: اخلاق آن دسته از ارزش‌ها است که در درون جان ما نهادینه شده است و رفتار به برون‌رفت اخلاق می‌گویند. فرهنگ سه لایه دارد . لایه زیرین، فرهنگ و عقاید و باورها هستند، لایه میانی ارزش‌هایی است که بر اساس باورها شکل میگیرد و لایه بیرونی نماد است مثل چادر، مسجد و حسینیه.

وی افزود: اگر فرهنگ بر پایه ارزشها و باورها شکل گرفته باشد ، استمرار دارد. اما اگر نماد باشد راحت از بین می‌رود. چون نماد بر اساس باور نیست.

جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با اشاره به اهمیت اخلاق در فرماندهی، گفت: مهمترین ارزش اخلاقی برای مدیر و فرمانده در اعمال فرماندهی، سعه صدر است. در قرآن کریم پیش نیاز مدیریتی را حضرت موسی به خدا عرضه می دارد و می فرمایند رب اشرح لی صدری . در قرآن کریم سه مدل شرح صدر آمده است که عبارتند از مطلق، اسلامی و شرح صدر فکری.

 حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی ادامه داد: شرح صدر یعنی گسترده شدن ظرفیت درونی اگر این خصوصیات اتفاق افتاد ، تحصیل بقیه ویژگی‌ها آسان‌تر است. وقتی که ویژگی‌های بالقوه به  فعلیت برسد این می شود انسان. اگر کسی شرح صدر داشت دیگر از بالا به پایین نگاه نمی‌کند. سردار سلیمانی در قله است اما هیچ وقت از بالا به پایین نگاه نکرد. دومین نکته در مدیریت وفق و مدارا است کسی که این را دارد با حب و بغض ارائه نظر نمی دهد. این مدیریت اسلامی است.

ارسال نظرات