خبرهای داغ:
با هدف بررسی میزان مصرف سوخت مازوت و آلاینده های زیست محیطی صورت گرفت؛
علیخانی بازرس کل قضایی استان قزوین به همراه مسوولان محیط زیست استان‌، جهت بررسی دغدغه های موجود، به طور سرزده از بخش مدیریتی نیروگاه شهید رجایی بازدید کردند.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۵۷
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عبدالله آقا علیخانی بازرس کل قضایی استان قزوین به اتفاق مهران شنتیائی مدیر کل محیط زیست استان قزوین و کارشناسان بازرسی کل استان، به طور سرزده از بخش مدیریتی نیروگاه شهید رجائی شهرستان آبیک بازدید کرده و ضمن اخذ توضیحات و مستندات مربوطه از مسئولان نیروگاه، در جریان مشکلات زیست محیطی و مسائل مربوط به نحوه تخصیص و میزان مصرف انواع سوخت این مجموعه قرار گرفت.

آقاعلیخانی در جمع مسئولان نیروگاه شهید رجایی با تاکید بر رعایت اولویت و اصل حفظ سلامت مردم استان، خاطر نشان کرد: با وجود فرارسیدن فصل سرما و کمبود نیروی گاز ، مسئولان نیروگاه می بایست ضمن رصد دقیق وضعیت آلودگی هوا و با هماهنگی هر چه بیشتر با محیط زیست استان، به نحو شایسته میزان سوخت مصرفی را متناسب با شرایط موجود تامین و مدیریت نمایند.

وی افزود: بازرسی کل استان این آمادگی را دارد در کنار مسئولان استانی و از طریق ظرفیت های قانونی خود در جهت رفع مشکلات نیروگاه پیگیری های لازم را انجام دهد.

مقام ارشد نظارتی استان قزوین، ادامه داد: نیروگاه شهید رجایی در صورت عدم استفاده از "سوخت گاز" در کنار سایر عوامل آلاینده شهرستان آبیک، نقش به سزایی در آلودگی هوای این منطقه داشته و مسئولان این نیروگاه به صورت مستمر، موثر و فعال می بایست برای رفع دغدغه های افکار عمومی و تذکرات محیط زیست چاره اندیشی نمایند.

مهران شنتیائی مدیر کل محیط زیست استان قزوین نیز در حاشیه این بازدید، با ارائه گزارشی از وضعیت آلودگی هوای استان و میزان تاثیر آلاینده ها، به خصوص نیروگاه شهید رجائی بر آلودگی هوای استان تصریح کرد: کلیه فعالیت های نیروگاه که منجر به آلودگی های زیست محیطی می شوند بطور مستمر تحت رصد و نظارت همکاران محیط زیست آبیک قرار داشته و بدین منظور چندین مرتبه تذکرات لازم به نیروگاه ارائه شده است.

گفتنی است مسئولان نیروگاه شهید رجائی نیز در توضیحات خود به اهمیت این نیروگاه به لحاظ نزدیکی به استان تهران، تثبیت ولتاژ تهران و شبکه سراسری و ویژگی های سوق الجیشی این نیروگاه، به برخی از مشکلاتی که نیروگاه با آن مواجه است نیز اشاره نمودند.

عدم اختیار کافی در مصرف سوخت مازوت و تبعات ناشی از آن اعم از تحمیل هزینه های فراوان به نیروگاه، افزایش آلاینده های زیست محیطی، جرایم زیست محیطی، عدم تناسب خواسته های مجوعه های نظارتی استانی با ظرفیت ها و اختیارات نیروگاه از جمله مشکلات و مسائل این نیروگاه عنوان شد.

در پایان این بازدید بازرس کل قضایی استان نسبت به بررسی دقیق تر و رسیدگی سریع با همکاری محیط زیست و مسئولان نیروگاه شهید رجایی دستورات لازم را صادر نموده و مقرر گردید نتایج بررسی های تکمیلی به استحضار عموم مردم استان برسد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها