خبرهای داغ:
همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: حضور نیروهای جهادی در مناطق محروم زمینه تربیت نیروی در تراز انقلاب را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۴۰۸۳۲۶
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در  نیز در آیین تجلیل از گروه‌های جهادی استان همدان اظهار داشت: ماهیت و هویت گروه‌های جهادی به شکل‌گیری انقلاب بر می‌گردد چراکه در این مقطع برای رفع مشکلات از توان آنها استفاده شد.

وی افزود: گروه‌های جهادی کار خود را به صورت خود جوش شروع کردند تا اینکه بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت و کارها به صورت ساختارمند در این دستگاه‌ها پیگیری شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار داشت: سپاه و بسیج برای استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در استان‌ها به صورت ساختارمند تلاش کرده و در دهه اخیر یک هزار و ۷۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده و در بخش‌های مختلف ورود کردند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی به ویژه بسیج طلاب در موضوع کرونا پیشگام بوده و در تیمم و غسل میت افراد کرونایی اقدام کردند.

سردار مجیدی ادامه داد: وجود انگیزه بالا در گروه‌های جهادی سبب پی بردن آنها به مسایل و مشکلات روزمره و تلاش برای رفع مشکلات شد.

وی تاکید کرد: گروه‌های جهادی ظرفیت خوبی است که در اختیار نظام و انقلاب قرار گرفته و در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت زودتر می توان به اهداف نظام دست یافت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان حضور دانش آموزان و دانشجویان در گروه‌های جهادی را بسیار اثر گذار دانست و گفت: لمس محرومیت توسط نیروهای جهادی و پی بردن به مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند برای تربیت عملی انسان بسیار مهم است.

وی افزود: حضور نیروهای جهادی در مناطق محروم زمینه تربیت نیروی در تراز انقلاب را فراهم کرده و این افراد در صورت انتصاب در پست و مقامی مدیری موفق می‌شوند.

سردار مجیدی اظهار داشت: حرکت گروه‌های جهادی با پای کار آوردن خیران، مردمی کردن این حرکت و استفاده از ظرفیت جوانان اثربخش‌تر می‌شود.

* گروه‌های جهادی بازوان واقعی دولت سیزدهم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: دنبال بهره‌گیری از توان و ظرفیت گروه‌های جهادی این استان برای تحقق اهداف، برنامه‌ها و شعارهای دولت سیزدهم از جمله «محرومیت‌زدایی» و «عدالت‌گستری» هستیم.

مهدی باب الحوائجی اظهار داشت: گروه‌های جهادی بازوان واقعی دولت سیزدهم محسوب می‌شوند بنابراین برای ورود آنها به میدان کار و فعالیت در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی می‌توانند دولت سیزدهم را در تحقق محرومیت‌زدایی و عدالت محوری یاری دهند و با بهره‌گیری از توان این افراد می‌توان عدالت را در نقاط مختلف کشور گستراند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: دولت در سطح کلان و استانداری به عنوان مجری سیاست‌های دولت، گروه‌های جهادی را به مثابه بازو و بال قوی و کمک کننده می‌داند، بنابراین این گروه‌ها باید در راستای تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی و دولت سیزدهم وارد عرصه شوند.

وی یکی از اهداف مهم شکل‌گیری گروه‌های جهادی را کادرسازی یا همان تربیت جوانان و نوجوانان توانمند، ولایی و مکتبی برای آینده کشور دانست و گفت: به طور حتم در صورت تحمل سختی و مشقت و لمس مشکلات، انسان آماده جامعه پذیری، مدیریت جهادی و ارائه خدمت به مردم می‌شود.

باب الحوائجی افزود: مهمترین علت پایداری و ماندگاری گروه‌های جهادی اخلاص در عمل، ایمان به خدا، خدمت‌رسانی در راه رضای خدا، بی‌توجهی به مشکلات و اهمیت ندادن به غفلت اداری در این مسیر پر اهمیت است.

در پایان این مراسم از ۲۰۰ گروه جهادی استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات