مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی:

جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها و فشارها، پیشرفت های بسیاری دارد

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها و فشارها، پیشرفت های بسیاری دارد، گفت: امروز اتفاق در دنیا بدون حضور ملت ایران و سیاست های نظام ما رخ نمی دهد و این عزت آفرینی محصول نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۰۸۴۸۸
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

 

حجت الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی شب گذشته در مراسم یادواره ۸ شهید روحانی که در محل حسینیه ابوالفضلی روستای دهنو از توابع شهرستان خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت مظلومترین قشر مبارزین در صحنه نبرد بودند و این روحانیت در ۸ سال دفاع مقدس هم مظلوم بود.

وی با بیان اینکه برخی ادعا دارند که اصلاً روحانیون در جبهه حضور نداشتند، خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار روحانی در زمان جنگ داشتیم که ۳ هزار و ۵۰۱ نفر از روحانیون نیز در ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیده اند و این به معنای این است که به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۱۴ نفر روحانی به شهادت رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ۲۲۳ هزار نفر کل شهدای ما در ۸ سال دفاع مقدس بود و به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۶ نفر شهید شدند، اگر روحانیت در جبهه حضور نداشتند پس این شهدای روحانی کجا بودند، تصریح کرد: ۴۳ شهید ۴۳ شهید و ۹۷ جانباز روحانی نیز در دفاع از حریم نیز تقدیم نظام و انقلاب شده است.

وی با اشاره به اینکه تقویت روحیه در زمان پدافندی و در کنار رزمندگان بودن در زمان آفندی از جمله نقش های روحانیت در جبهه ها بود و حتی تعداد زیادی از روحانیون هم اسیر شدند، اذعان کرد: نقش روحانیت در جبهه هم هدایتگر و هم کمک یار بود و شهدای زیادی از جمع روحانیت تقدیم نظام و انقلاب شده است.

حجت الاسلام معصومی همچنین در ادامه به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه از کشور اشاره کرد و افزود: دشمن امروز به شدت تلاش می کند تا ثابت کند که رضا خان و پسرش بهترین دوران را برای کشور داشته و این مظلومیت جمهوری اسلامی ایران را این همه خدمات و پیشرفت هایی که داشته، نشان می دهد.

وی با بیان اینکه روزانه ۶.۵ میلیون بشکه نفت از کشور در زمان شاه صادر می شده در حالی که ۳۵ میلیون نفر جمعیت داشتیم  و تمام این درآمد در تهران و بعضاً شهرهای بزرگ هزینه می شده است، عنوان کرد: امروزه کمتر از ۲.۵ میلیون بشکه نفت صادر می شود و جمعیتی بالغ بر ۸۵ میلیون نفر داریم و با همه فشارها و تحریم هایی که وجود دارد پیشرفت های بسیاری داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اکثر پزشکان قبل از انقلاب مربوط به کشورهای پاکستان و هندوستان بودند در صورتی که امروزه پزشکان متخصص زیادی در کشور داریم، تشریح کرد: عزت آفرینی که امام و رهبری برای ملت ما داشتند باعث عزت و اقتدار این کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز رزمندگان جبهه مقاومت در کنار گوش اسرائیل قرار دارند و اسرائیل تلاش می کند که سقوط نکند، امروز اتفاق در دنیا بدون حضور ملت ایران و سیاست های نظام ما رخ نمی دهد و این عزت آفرینی محصول نظام جمهوری اسلامی است، بیان کرد: تا زمانی که در کنار هم، با هم و پشت سر مقام معظم رهبری باشیم هیچ تهدیدی ما را از پای در نخواهد آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها