خبرهای داغ:
همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه اولین اولویت اجرای سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج است، گفت: مبانی تمام توانمندی‌ها همین سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج است.
کد خبر: ۹۴۰۸۷۶۳
|
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره مالک اشتر استان همدان اظهار داشت: مجموعه بسیج هر ساله برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده تا از زحمات عزیزانی که در طول سال تلاش می‌کنند به عنوان الگو تقدیر کند.

وی گفت: مجموعه سپاه استان از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، فرماندهان حوزه‌ها، فرماندهان نواحی، معاونت‌ها و اقشار همه دست در دست هم می‌دهند تا بتوانیم ماموریت‌های اصلی سپاه را انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه اولویت‌هایی برای سال آینده تعیین شده است، گفت: اولین اولویت اجرای سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج است که با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبر انقلاب تا رده پایین ابلاغ شده و ما باید کار آینده بسیج را بر اساس این سند برنامه‌ریزی و عملیاتی کنیم.

وی اظهار داشت: این سند تمام ماموریت‌ها را تشریح کرده و قرارگاه ۹ گانه تعریف شده است و ما باید کار را براساس این قرارگاه ۹ گانه پیش ببریم.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه فرماندهان باید توجه ویژه به این سند داشته باشند، بیان کرد: مبانی تمام توانمندی‌ها همین سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج است.

وی ادامه داد: برای بسترسازی اجرای کار سند ۱۰ ساله باید پایگاه‌های مقاومت را به ظرفیت کامل برسانیم بنابراین باید به ظرفیت رسانی و کامل کردن پایگاه‌های مقاومت را اولویت اصلی قرار دهیم که در این زمینه براساس نیاز آمایش پایگاه‌های مقاومت انجام شد و حدود ۳۶ پایگاه مقاومت اضافه شد و فرماندهان حوزه‌ها حدود ۱۲۵ پایگاه مقاومت را اضافه کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ما باید پایگاه‌های مقاومت را ارتقا دهیم، گفت: حدود ۳۶ حوزه مقاومت افتتاح شد که ۲۲ حوزه مربوط به واحد خواهران بود.

وی با اشاره به اینکه در این چهل سال انقلاب اسلامی چیزی که تجربه کردیم این بود که زنان در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و در بسیج نقش بی‌نظیری ایفا کردند، یادآور شد: به فرموده امام (ره) اگر زنان نبودند انقلاب اسلامی ایجاد نمی‌شد؛ بنابراین باید از ظرفیت خواهران در بحث بسیج توان استفاده کنیم.

سردار مجیدی ابراز داشت: برنامه جذب یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها است؛ باید جذب، سازماندهی و آموزش ساختاری را برای آمادگی‌های مختلف چه مسائل امنیتی، چه مسائل بحران‌ها و... ایجاد کنیم و در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: برای بستر کار اعتلای بسیج و به ظرفیت رساندن پایگاه‌های مقاومت باید به سمت مردم برویم؛ مردم سالاری دینی را باید شروع کنیم و شاید درهیچ سازمانی جز بسیج این ظرفیت وجود نداشته باشد چراکه در تمام روستا‌ها و شهرستان‌ها ظرفیت برای ما فراهم شده است که مشارکت مردمی را در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم و این مسئولیت وظیفه سنگینی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: امروز در این دولت بیش از هر چیز نیاز به کمک مردم داریم چراکه هرجا توانستیم کاری را انجام دهیم رمز این موفقیت مردم بودند.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم در ماموریت‌های بسیج، مردم حضور داشته باشند، عنوان کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های اصلی بسیج تقویت گروه‌های جهادی است.

سردار مجیدی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در بسیج فضای مجازی است، ما باید نقش موثری را در فضای مجازی داشته باشیم و بسیجیانی را که توانمند هستند در فضای مجازی بکارگیری کنیم چراکه یکی از اولویت‌ها اشراف اطلاعاتی است.

وی با تأکید بر توجه به تربیت نیروی انسانی افزود: آن چیزی که ما نیاز داریم و ضروری است تربیت نیرو‌های انسانی برای آینده است بنابراین باید این مهم را در حلقه‌های صالحین اولویت قرار دهیم تا بتوانیم نیروی تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: برای ما واجب عینی است که در تمام کار‌هایی که دولت برنامه‌ریزی می‌کند ورود پیدا کنیم و راهکار بدهیم تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات