خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی:

اعتبار توانمندسازی مددجویان عجب‌شیر افزایش می‌یابد

تبریز- مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان از رویکردهای محوری این نهاد به شمار می‌رود و در این راستا تلاش می‌شود تا اعتبار این بخش در عجب‌شیر نیز افزایش یابد.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۳۶
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

غلامعلی ملامحمدی روز پنج‌شنبه در دیدار با فرماندار عجب‌شیر، درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از محل جمع‌آوری صدقه در سال جاری را حدود ۲۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان نشان از بزرگواری مردم استان دارد اما باید توجه کرد که ۳۷۵ میلیون تومان آن از عجب‌شیر جمع‌آوری شده و مشارکت مردمی در این شهرستان باید بیش از پیش جلب شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار خانوار نیازمند در این شهرستان تحت حمایت این کمیته هستند، افزود: این نهاد با تمام توان و همگام با دولت در راستای رفع محرومیت‌زدایی حرکت می‌کند.

به گفته وی اعتبار مربوط به اشتغال‌زایی کمیته امداد عجب‌شیر در سال جاری ۲۲ میلیارد تومان بوده که ۱۴میلیارد جذب شده و نیاز به مشارکت بیشتر مسئولان و بانک‌های عامل در این زمینه احساس می‌شود.

وی به جذب اعتبارات عمرانی در عجب‌شیر نیز اشاره و بیان کرد: در حوزه عمرانی برای مددجویان شهرستان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده و با استفاده از این میزان اعتبار ۱۳۴ واحد مسکونی مددجویان تعمیر و ۷۴ واحد احداث شده است.

فرماندار عجب‌شیر نیز در این دیدار با ابراز رضایت از عملکرد کمیته امداد شهرستان، پیگیری موضوع بانک‌ها و جذب مشارکت‌های مردمی را وعده داد و افزود: پرداخت تسهیلات به مددجویان جویای کار شهرستان، کمک به خانواده‌های مددجویان در جهت برخورداری در روستاها و هماهنگی با بانک‌های عامل جهت جذب اعتبار اختصاص یافته به شهرستان مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

جعفر قادری اضافه کرد: فراهم کردن امکانات لازم به منظور خوداتکا نمودن افراد و خانواده‌های مورد حمایت و سایر نیازمندان از طریق ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات مورد نیاز از اهدافی است که در شهرستان به دنبال آن هستیم.

وی نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات لازم به کمیته امداد شهرستان را خواستار شد و اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات و حضور در کنار مردم به صورت میدانی و رفع موانع مشکلات محرومان و ایجاد اشتغال از اهداف و آرمان‌های انقلاب و دولت سیزدهم است و هر مسئولی در این راه کوتاهی کند به شهدا، امام شهدا و رهبر انقلاب خیانت کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها