خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد

افتتاح ۶۷ طرح کشاورزی در دهه فجر در همدان

همدان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افتتاح ۶۷طرح کشاورزی طی دهه فجر شامل ۱۹ طرح در حوزه آب و خاک، ۱۲طرح در حوزه تولیدات صنایع و شیلات، ۹طرح ترویج صنایع کشاورزی و ۲۷طرح تولیدات گیاهی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۱۷۴۹
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور رضوانی جلال امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان همدان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: در طول ۴۳ سال از انقلاب اسلامی اتفاقاتی رقم خورد که باید تبیین شود از کجا به کجا رسیدیم.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی در سالیان گذشته با وجود کاهش منابع مالی، انسانی و نزولات جوی و اراضی خاک حاصلخیز یک هزار و ۴۰۰ نیرو به ۵۰۰ نیرو تقلیل یافته اما بخش کشاورزی همچنان فعال است، افزود: مبحث مهمی که وجود دارد این است که توجه به بهره‌وری از سالیان گذشته همواره مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در ستاد فرمان امام(ره) تفاهم نامه‌ای منعقد شد که حمایت‌های خود را از طریق این ستاد داشته باشیم که بسیار خوب عمل شد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر ۶۷ طرح کشاورزی افتتاح می‌شود، ابراز داشت: ۱۹ طرح در حوزه آب و خاک، ۱۲ طرح در حوزه تولیدات صنایع و شیلات، ۹ طرح ترویج صنایع کشاورزی و ۲۷ طرح تولیدات گیاهی افتتاح می‌شود.

رضوانی جلال در خصوص طرح زنجیره تولید تخم مرغ بیان کرد: این طرح در دهه فجر در شهرستان همدان کلنگ‌زنی می‌شود و یک واحد ۸۰۰ هزار قطعه‌ای تخم‌مرغ با برآورده هزینه ۲۲۳ میلیارد تومان در یک فاز اجرایی می‌شود که جزء طرح‌های مهم استان است.

وی عنوان کرد: ضریب مکانیزاسیون در استان به ۲.۲ درصد رسیده که نشانگر افزایش بهره‌وری است و در بخش آبیاری نوین ۱۶۰ هزار هکتار اراضی مستعد آبیاری داریم که کمبود منابع و محدودیت‌ها باعث شد تا به بهره‌وری لازم برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با توجه به همکاری تشکل‌ها گفت: نهال گردو گواهی شده و لیبل‌دار اولین بار در استان همدان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های قابل افتتاح در استان همدان ۱۸۵ میلیارد تومان است که این پروژه‌ها برای ۳۶۴ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

رضوانی جلال با بیان اینکه تمام هم و غم ما استفاده از نخبگان و اساتید دانشگاهی است چراکه جای زیادی برای بهره‌وری وجود دارد، ابراز داشت: ۲۶۹ میلیون دلار در ۹ ماهه سال جاری صادرات محصولات کشاورزی داشتیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در بحث گندم و چغندر قند، کشت قراردادی اضافه خواهد شد که این اتفاق برای سایر محصولات انجام خواهد شد تا همه محصولات تحت پوشش کشت قراردادی در راستای اصلاح الگوی کشت انجام شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول در سردخانه ذخیره‌سازی شده است، ابراز داشت: شهرک سیر برای استان از موارد بسیار ضروری است که متاسفانه تاکنون مکان مناسبی برای این محصول وجود نداشته است.

وی در خصوص نهاده‌های دامی گفت: با کاهش رقم ۳۸ تا ۴۰ درصدی واردات علوفه نسبت به سال گذشته اما این مقدار، پاسخگوی نیاز دامداران نبوده است.

رضوانی جلال با بیان اینکه ۲۰۰ گلخانه در سطح استان همدان وجود دارد و ۱۱ هکتار گلخانه هم با سفر ریاست جمهوری به همدان به بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد دام‌های استان همدان پلاک‌کوبی شده‌اند و شرط دریافت دامدارکارت، هویت‌گذاری و همچنین تخصیص و توزیع نهاده پلاک‌کوبی دام بود که انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات