خبرهای داغ:
خطیب جمعه قزوین؛

فرمایشات رهبری در دیدار کارآفرینان و تولیدکنندگان بسیار راهگشاست/قوانین باید زمین‌گیرکننده جنایتکاران باشد

امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه گفت: فرمایشات رهبری در دیدار کارآفرینان و تولیدکنندگان بسیار راهگشاست.
کد خبر: ۹۴۱۲۴۲۱
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با تسلیت ایام شهادت امام هادی(ع)، اظهار کرد: امام هادی(ع) فرموده هر کسی تقوای الهی را در زندگی در پیش بگیرد، خداوند مراقب آبرو و عزتش می شود. خیلی وقت ها برخی می ترسند بر اساس تقوا کاری انجام دهند و نگران برکناری از کارشان هستند در حالی که رزق و روزی و آبرو دست خداست و امام هادی(ع) این مهم را به ما در این حدیث نشان می دهد.

وی افزود: حضرت تاکید می کند هر کسی خدا را اطاعت کند، همه او را اطاعت می کنند. امام خمینی (ره) برای عزت مردم قیام کرد، برای بیان حقایق به مردم قیام کرد، همان چیزی که رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین و تاکید دارند که حقایق برای مردم بیان شود و گذشته ها تشریح گردد و پیشرفت های پس از انقلاب به خوبی برای مردم بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در آخرین وصیت خود در ماه رمضان فرمودند شما را سفارش می کنم به جهاد در راه خدا، با مالتان در راه خدا جهاد کنید، با جانتان در راه خدا به جهاد وارد شوید و رزمندگان ما در دفاع مقدس همین گونه عمل کردند.

سرهنگ شهید علی اکبر رنجبر مظلومانه به شهادت رسید

امام جمعه قزوین با محکوم کردن شهادت سرهنگ دوم شهید علی اکبر رنجبر از کارکنان زحمت کش نیروی انتظامی در شیراز به دست ارازل و اوباش گفت: این سرهنگ را با قمه به شهادت رساندند که از مجلس شوای اسلامی مصرانه می خواهیم قوانینی وضع شود که عملاً جنایتکاران زمین گیر شوند.

وی افزود: این شهید والامقام اسلحه داشته و راحت می توانسته شلیک کند و جنایتکار را بزند و شاید برای رعایت قانون و اینکه قانون دستش را بسته بود، این کار را نمی کند و یک ارازل و اوباش به ایشان حمله کرده و او را به شهادت می رساند و قانون باید حامی مظلوم و حق باشد و نباید جوری باشد که یک جانی از آن سوء استفاده کند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: در زمینه های مختلف هم خلاء قانونی مانع اجرای عدالت در کشور است. این شهید بزرگوار ان‌شاءالله با امیرالمؤمنین محشور باشند. حضرت فرمودند با زبانتان جهاد کنید و باید مراقب باشیم که دشمنان با استفاده از فضاهای مختلف بر روی افکار جوانان کار می کنند و باید با جهاد تبیین مراقب باشیم جای جلاد و شهید عوض نشود و همه ما در این مسیر مسئول هستیم.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: امام هادی(ع) فرمود هر کسی خدا را اطاعت کند، همه عالم او را اطاعت می کند و با امام خمینی(ره) این شد که انقلاب به پیروزی رسید. اگر کسی مطیع خدا بشود از خوش‌آمد و بد آمد مردم عبایی ندارد و همواره به دنبال رضایت خداست و اگر کسی خدا را خشمگین کند یقین بداند خشم مردم گریبانش را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در متون دینی تاکید شده که در ماه رجب هر خیری را می توانیم از خدا بخواهیم. رسول خدا فرمودند رجب برای امت من ماه استغفار است و نباید این ماه را بدون استغفار پشت سر بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسالت نبی مکرم اسلام(ص) و ولادت امیرالمؤمنین(ع) را در این ماه داریم که مقدمه ماه شعبان و رمضان محسوب می شود که بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی که خاطرات فراموش نشدنی همبستگی همافران ارتش زمان طاغوت که خدمت امام خمینی(ره) آمدند و این همراهی بسیار زیبا و ارزشمند بود و زمینه خیزش عمومی در کشور شدت گرفت.

وی گفت: در این ایام فرمان امام در شکسته شدن حکومت نظامی را داشتیم و این روز را هرگز فراموش نمی کنیم که امام اعلامیه صادر کردند همه به خیابان ها بیایند و اگر این مهم تحقق نمی یافت همه چیز از بین رفته بود.

آیت الله عابدینی یادآور شد: سالگرد عملیات بزرگ والفجر8 است و خدا را برای همه این پیروزی ها سپاسگزار هستیم.

مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی همواره مدافع انقلاب و یار امام و رهبر بودند

خطیب نماز جمعه قزوین با تسلیت دوباره عروج ملکوتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: مردم در مراسم تشییع ایشان نشان دادند چقدر ارادتمند به عالمان، حوزه های علمیه و مراجع تقلید هستند و قدر رهنمودهای آنها را می دانند. آیت الله صافی گلپایگانی هشت سال عضو شورای نگهبان بودند و در تدوین قانون اساسی بسیار موثر بودند و همواره مدافع انقلاب، یار امام و رهبر بوده و در فتنه ها از نظام دفاع می کردند.

فرمایشات رهبری در دیدار کارآفرینان و تولیدکنندگان بسیار راهگشاست

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارآفرینان گفت: ضرورت دارد ما فرمایشات رهبری را در این خصوص به خوبی مطالعه کنیم، به ویژه در استان قزوین که استانی صنعتی و کشاورزی است. رهبری فرمودند لشکری که در مقابل دشمن ایستاد، در حقیقت شما بودید و افسران دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته اقتصادی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: رهبری تاکید کردند رزمندگان این جنگ کارگران بودند و کارگران جامعه با اخلاص در این میدان بودند و همه شما و فعالان اقتصادی در این افتخار شریک هستند، در افتخار حفظ کشور در مقابل هجمه ناجوانمردانه دشمنان شریک هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار