خبرهای داغ:
رئيس اداره بهره‌برداری و توسعه شبکه آب شهرستان نهاوند خبر داد

احداث و تجهیز شبکه آبرسانی به ۵ روستا در نهاوند

نهاوند-رئيس اداره بهره‌برداری و توسعه شبکه آب شهرستان نهاوند با بین اینکه ۹ هزار متر خطوط انتقال شبکه آبرسانی در روستاهای گوشه، زرامین، چشمه ماهی و ده موسی و... انجام شده است، گفت: احداث و تجهیز شبکه آبرسانی به پنج روستا نیز در دستور کار است.
کد خبر: ۹۴۱۴۹۸۵
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم طاهری در جمع خبرنگاران بیان داشت: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۹ روستا است که از این تعداد ۱۲۰ روستا تحت پوشش شبکه آب شرب هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات شبکه آب و فاضلاب شهرستان ۳۲ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۰ بخشی از آن تخصیص داده شده است، افزود: ۲۱ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی خواهیم داشت که برخی از این پروژه‌ها انجام شده و برخی در انتظار انتخاب پیمانکار هستند.

رئيس اداره بهره‌برداری و توسعه شبکه آب شهرستان نهاوند اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون حفر هشت حلقه چاه در شهرستان داشته‌ایم که در سال‌های گذشته تعداد حفر چاه‌ها دو الی سه حلقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه، بسیاری از روستاها دغدغه حفر چاه داشتند، گفت: برای برطرف شدن مشکل این روستاها پنج باب ایستگاه پمپاژ، یک هزار و ۸۷۰ متر مکعب مخازن ذخیره اضافه شده است که حدود ۲ هزار و ۹۰۰ خانوار با ۱۰ هزار جمعیت از این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

طاهری افزود: همچنین ۹ هزار متر خطوط انتقال شبکه آبرسانی در روستاهای گوشه، زرامین، چشمه ماهی و ده موسی و... انجام شده است که برخی از این خطوط انتقال شبکه آبرسانی انجام و برخی دیگر در دست بررسی و انتخاب پیمانکار هستند و احداث و تجهیز شبکه آبرسانی به پنج روستا نیز در دستور کار است.

وی با بیان اينکه در بخش کنترل کیفیت آب کارهای خوبی در سطح شهرستان انجام شده است، گفت: در حال حاضر ۹۹ دستگاه کلریناتور در سطح شهر و روستا داریم که از ابتدای امسال تعداد ۲۰ دستگاه به روز رسانی شده است.

رئيس اداره بهره‌برداری و توسعه شبکه آب شهرستان نهاوند تصریح کرد: در سال‌های گذشته از کلر برای تصفیه و میکروب‌زدایی آب استفاده می‌شد اما در حال حاضر از آب ژاول برای این کار استفاده می‌شود و از ابتدای سال جاری تا به امروز ۵۳ تن آب ژاول به مبلغ ۱۱۴ میلیون تومان خریداری و یک هزار و ۲۰۰ کیلو هم گاز کلر مصرف شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات