معاون راهبری مراکز خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور؛

آگاهی از تجارب میدانی، راهبرد رفع مشکلات مراکز مثبت زندگی است

حجت الاسلام شریفی دوست عنوان کرد: نیازمند تجارب میدانی مراکز مثبت زندگی برای رفع مشکلات موجود هستیم.
کد خبر: ۹۴۱۶۸۴۰
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه بررسی روند اقدامات واگذار شده به مراکز مثبت زندگی با حضور حجت الاسلام شریفی دوست معاون راهبری مراکز خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور و کارشناسان، دهباشی پور مدیرکل بهزیستی، رئیس هیئت مدیره کانون و تعدادی از موسسین مراکز و همچنین ارتباط به صورت اسکای روم با مدیران کلیه مراکز مثبت زندگی در سالن جلسات شهید قاسم سلیمانی برگزار گردید برگزار شد.


حجت الاسلام شریفی دوست در این مراسم بیان کرد: مراکز خدمات زندگی یا مراکز مثبت زندگی معروف با هدف ایجاد درگاه واحد خدمات فعالیت می کند و با این نگاه که سازمان بهزیستی بتواند خدماتی را که میخواهد به جامعه هدف ارایه دهد به تدریج و با تمهیدات و پیش بینی لازم برای اجرا به مراکز خدمات بهزیستی محول نماید.

وی گفت: هر چند شتاب زده عمل شده و مناسبتر بود به طور آزمایشی و به تدریج و به صورت پایلوت در یک استان اجرا می شد تا نواقص و ایرادات آن رفع می شد اما در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود، بیش از ۹۰ درصد اشکالات این مراکز همچون مشکلات بیمه، سامانه، حقوقی، ارتباط با سازمان بهزیستی، مشکل عدم تفویض خدمات و غیره احصا شده و وجود دارد.

معاون راهبری مراکز خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در راستای مشکلات موجود و رفع آنها و اینکه تا نیمه اسفندماه باید به یک طرح مدون برسیم و آن را به شورای معاونین سازمان ارایه دهیم تا به مصوبه ای برسیم نیازمند بیان ایجاد نوآوری ها در مراکز برای حل مشکلات هستیم و در واقع نیازمند تجارب میدانی مراکز مثبت زندگی برای رفع مشکلات موجود هستیم.

وی با اشاره به موضوع جمع آوری اطلاعات مربوط به انشعابات مددجویان عنوان کرد: مراکز در سطح کشور زحمت زیادی را متحمل شدند و می توان گفت ۸۰ درصد مراکز کاملا با نگاه جهادی و رفع مشکل مددجو وارد عرصه عمل شدند. چون بر این نکته اعتقاد دارند که قرار است کمک ملموسی به جامعه هدف و به تعبیر امام راحل به ولی نعمتان صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار