نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رسانه ها در تحقق جهاد تبیین هوشیارانه و حکیمانه قدم بردارند، گفت: تاریخ ایران اسلامی مملو از حماسه های درخشان است.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۳۰
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بس استان مرکزی؛آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران خبرگزاری بسیج به بررسی ابعاد جهاد تبیین و لزوم عملیاتی کردن این مهم پرداخت.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در نشست با مدیر و خبرنگاران خبرگزاری بسیج بسیج استان مرکزی با موضوع جهاد تبیین گفت:رسانه های انقلابی رسالت بسیار سنگینی در خصوص تحقق جهاد تبیین دارند و باید هوشیارانه و با بصیرت در این مسیر گام بردارند و در تشخیص، پردازش و اطلاع رسانی صحیح مسائل مختلف کشور و منطقه پیشگام باشند.

وی افزود:تنویر افکار عمومی و موضع گیری های حکیمانه و خردمندانه در خصوص مسائل مختلف کشور و منطقه از اولویت رسانه های انقلابی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:احساسی برخورد کردن با مسائل آفت کار رسانه ای است و باید پرهیز شود و رسانه ها باید نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که استقلال همه جانبه و رسیدن به خودکفایی در همه ابعاد است را تقویت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اینکه باید آرمان های حضرت امام(ره) باید در همه بخش های کشور حاکم‌ شود یاد آور شد:  امروز حفظ و تقویت منافع ملت و ارزش های انقلاب اولویت مهم مسائل کشور است و نظام اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته همواره در مسیر ارزش های دینی و انقلابی بوده و این‌باید در گام دوم انقلاب همواره تقویت شود.

امام جمعه اراک کرد:هویت دینی و انقلابی همواره باید در کشور حفظ شود و این وظیفه رسانه ها است که ابعاد این مسئله را به خوبی تبیین کنند و جهاد تبیین که در خصوص ارزش های اسلامی و خدمات و دستاوردهای عظیم انقلاب راهکاری بسیار موثر است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه واقعیت های تاریخ دوران پهلوی و قبل از آن باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود افزود:جوانان بدانند در آن دوران ها چه بلاهایی بر سر کشور آمده و روایتگری این است که به خوبی تاریخ معاصر و حماسه های هویت ساز و تاریخ ساز تبیین‌ شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد:تاریخ ایران اسلامی مملو از حماسه های درخشان ملت است که باید به خوبی تبیین شود و به نسل جدید جامعه منتقل شود که یکی از این حماسه ها دفاع مقدس است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت ها و فداکاری های بیش از ۶۰ سال ملت ایران است که اوج آن در طول ۴۳ سال انقلاب رقم خورده و جوانان باید به خوبی آگاه شوند.

امام جمعه اراک گفت:جهاد تبیین باید حقایق و حماسه های انقلاب محقق کند و جوانان بدانند که ایران وابسته در قبل از انقلاب به برکت روحیه دینی و انقلابی و با غیرت دینی ملت ایران‌ امروز به اوج اقتدار و عزت رسیده است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد:جهادهای مختلف در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی موفقیت های بزرگی رقم زده و امروز جهاد اقتصادی در کنار جهاد فرهنگی و جهاد تبیین باید محقق شود و نقاط ضعف به خوبی بیان شود و در راستای حل و رفع آنها مجاهدانه تلاش کنیم و البته نیاز به پای کار آوردن عزم‌و اراده قوی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه بسیج مردمی در طول حوادث انقلاب کشور را در بحران های مختلف نجات داده است تاکید کرد:  امروز در هر شرایطی اگر با مردم‌صادقانه حرف بزنیم و آنها را محرم خود بدانیم قطعا ادامه مسیر با موفقیت خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت:تحولاتی که در طول انقلاب و خصوصا در طی یک دهه اخیر در استان مرکزی رقم خورده چیزی شبیه معجزه بوده و باید برای جوانان به خوبی تبیین شوند و نباید فرصت ها را از دست بدهیم و همواره برای استفاده از فرصت ها پیشگام باشیم که اینجا نقش رسانه ها اهمیت دارد.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد:جهاد تبیین یک رسالت و وظیفه مهم رسانه های انقلابی است که باید به خوبی تحقق پیدا کند و البته همه مردم و مسئولین در این جبهه مقدس وظیفه دارند که باید به درستی انجام‌ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات