مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان در گفتگو با«بسیج» مطرح کرد:

پاسداران لبیک گوی امام حسین (ع )هستند

زاهدان/ جامعی گفت: پاسداران دوران دفاع مقدس، مخلصانه از جان خود گذشتند تا حسینی شوند و با جهاد عاشورایی، حکومت و وطن خویش را سرافراز ساختند. پاسداران امروز باید راه آنان را در سنگرهای جدید ادامه دهند
کد خبر: ۹۴۱۹۱۸۳
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶

محمد جواد جامعی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع )و روز پاسدار گفت :
روز ولادت امام حسین(ع ) را امام خمینی (ره) روز پاسدار نامگذاری کردند و به همه سربازان مخلص اسلام این پیام را گوشزد کردند که شما پیرو راه امام حسین(ع )هستید امامی که هم پسر پیامبروهم امام زمان عصر خویش است، بالاترین و والاترین سرمایه عصر خود را که جان امام زمان است را در راه خدا و دینش فدا می‌کند تا اسلام را زنده نگاه دارد.

جامعی ادامه داد: امام حسین (ع)دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و این خصایص را فقط از زبان و بیان شیوای ایشان می‌توان شنید، در واقع آنچه امام حسین(ع) برای مسلمانان رقم زدند نشان از تفکر والای ایشان داشته است، امام حسین(ع) می‌فرمایند: من می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر را بر پا دارم و بر سنت جدم و پدرم قدم بردارم،اینکه روز ولادت ایشان به روز پاسدار نامگذاری شده حتماً در ذهن حضرت امام(ره) از عقبه و فلسفه ای برخوردار بوده ،در واقع پاسداران بهترین کسانی هستند که راه امام حسین(ع) را در میدان عمل در امروز دنیا به جهانیان نشان می‌دهند، راهی که امام حسین(ع) به تصویر کشید پاسداران ما در هشت سال دفاع مقدس تداوم بخشیدند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:قانون اساسی جمهوری اسلامی وظایف پاسداران را حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان می‌کند، یعنی یک پاسدار و مجموعه پاسداران انقلاب باید حافظ انقلاب باشند تا از همه گزندها، آفتها، دسیسه ها و دشمنی دشمنان در امان بماند،در تمامی عرصه ها و صحنه‌ها به خاطر زنده نگاه داشتن دین حضور داشته باشند. سنت نبوی، علوی، فاطمی و دین اسلام را گسترش دهند، اگر حرکت آن روز امام حسین(ع) در روز عاشورا نبود از دین، دیگر خبری نبود و بی‌گمان دین از مسیر خود خارج می‌شد و به ورطه نابودی می افتاد.

این مسئول افزود: امام حسین (ع)با احیای قرآن و زنده کردن مسلمانها انسانیت و در نهایت بشریت را احیا کرد. امروز پاسداران ما عهده دار تمامی این مسئولیتها هستند، امام حسین(ع) در سخنان ارزشمندی فرمودند:همانا سنت پیامبر(ص) مرده و بدعتها زنده شده است، پس اگر گوش به سخن باشید راه هدایت را به شمانشان می دهم.
پاسداران لبیک گوی امام حسین(ع) هستند و سخن ایشان را با دل و جان شنیده و بدان عمل می‌کنند، نه فقط با زبان، بلکه در میدان عمل با تقدیم جان و خونشان نشان دادند مانند امامشان هرگز تن به ذلت و خواری نمی‌دهند و به فرموده امام حسین(ع)مانند بردگان از صحنه جنگ متواری نمی‌شوند، پاسداران طلایه دار پرچم حسینی هستند که نقش و ویژگی آن اعلام «هیهات من الذله» بود، پاسداران نشان دادند هرگز زیر بار ذلت کسانی نمی‌روند که می‌خواهند بر دین و انسانیت انسانها تسلط یابند، خوشبختانه با تأسی به راه و اهداف و فلسفه وجودی زندگی امام حسین(ع) توسط پاسداران در دنیا از مخاطبانی برخورداریم که با الگوگیری از سربازان امام حسین(ع) ،روح ا... و مقام ولایت فقیه نیز سعی نموده‌اند فرهنگ حسینی را در جامعه شان ترویج دهند.

وی محرومیت زدایی درمناطق محروم راازدیگر فعالیتهای سپاه دانست و افزود: سپاه نهادی مردمی است و در خدمت رسانی احساس مسئولیت دارد و براین باور است که در کنار مردم می توان کارهای خوبی را انجام داد .
این مقام مسئول اذعان داشت : سپاه در بخش های دفاعی، فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، معنوی و دینی نقشی محوری در سطح جامعه ایفا می کند و هدف آن نیز همکاری با برنامه های دولت و در راستای خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم است.

محمد جواد جامعی گفت :سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چه در دوران دفاع مقدس و چه در این زمان، از نوآوری نیز غافل نبوده است. ساخت پل های شناور، بازسازی تسلیحات اسقاطی، طراحی برنامه های جدید و پیچیده در مبارزه با دشمن در دوران دفاع مقدس و به دست آوردن دانش نظامی پیشرفته، ساخت تسلیحات نظامی دفاعی کم نظیر در جهان، از جمله نوآوری های سپاه پاسداران است. این پیشرفت ها حاصل تلاش پاسداران نخبه است و باید پرورش نخبگان و حمایت از آنان در این نهاد مقدس ادامه یابد.

وی در ادامه افزود:پاسداران دوران دفاع مقدس، مخلصانه از جان خود گذشتند تا حسینی شوند و با جهاد عاشورایی، حکومت و وطن خویش را سرافراز ساختند. پاسداران امروز باید راه آنان را در سنگرهای جدید ادامه دهند که سنگر سازندگی کشور، سنگر هشیاری در برابر توطئه های پنهان دشمنان، سنگر مبارزه ها جنگ های روانی دشمنان و سنگر حفظ دست آوردهای نظام به ویژه ولایت مطلقه فقیه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار