فرمانده لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع):

پاسداری، با ایثار و فدا شدن در راه اسلام عجین شده است

سرهنگ «سامانلو» گفت: روز ولادت باسعادت بزرگ پاسدار قرآن و اسلام، توسط امام خمینی (ره) به عنوان روز پاسدار تعیین شده زیرا پاسداری با ایثار، گذشت، فداکاری و فدا شدن در راه اسلام عجین شده است.
کد خبر: ۹۴۱۹۲۷۲
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ قاسم سامانلو، فرمانده لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: سومین روز از ماه مبارک شعبان را که امام خمینی (ع) به عنوان روز پاسدار تعیین کردند، روز ولادت باسعادت بزرگ پاسدار قرآن و اسلام است زیرا پاسداری با ایثار، گذشت، فداکاری و فدا شدن در راه اسلام عجین شده است.

پاسداری، با ایثار و فدا شدن در راه اسلام عجین شده است

وی مطرح کرد: پاسداری و پاسدار شدن در راه اسلام به معنای واقعی کلمه توفیق می‌خواهد که حقیقتاً نصیب هر کسی نمی‌شود مگر اینکه فرد ایمان خود را تقویت کند، آمادگی گذشتن از همه چیز و جان خود، فدا شدن در راه اسلام و حقیقت زندگی و تسلیم محض در برابر مشیت الهی را داشته باشد و در جهت مقابله با ظلم و دفاع از حق مظلومان عالم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.

فرمانده لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی ایران با الهام گرفتن از سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، در راه اسلام، انقلاب و نظام، آماده هرگونه جان‌فشانی و فداکاری هستند و در راه حفظ آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز در هر جایی که به وجودشان نیاز بوده، عاشقانه و مشتاقانه پای کار بوده‌اند.

سرهنگ سامانلو با اشاره به فداکاری و نقش‌آفرینی پاسداران در جنگ تحمیلی، دفاع از حرم و امنیت کشور، محرومیت‌زدایی، کمک‌های مؤمنانه و حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، از این قبیل اقدامات به وفور از پاسداران انقلاب ثبت شده است. تشابه عملکرد و همخوانی اهداف پاسداران با سیره عملی امام حسین (ع) موجب شد سالروز ولادت باسعادت آن حضرت به عنوان روز پاسدار تعیین شود.

فرمانده لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با تأکید بر ضرورت توجه پاسداران به روح پاسداری، بیان داشت: یکی از اهداف امام خمینی (ره) از تأسیس سپاه پاسداران این بود که نیروی مسلحی پدید آید که در این تشکیلات نظامی، فکر، عقیده و ایمان یعنی عوامل معنوی قدرت در تمام اجزا رعایت شود. به‌راستی‌که پاسداران اسوه‌های ایمان و شجاعت هستند.

وی بیان داشت: به گفته شهید بهشتی، پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند، غریبانه زندگی می‌کنند، مظلومانه شهید می‌شوند و بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند. امید است به‌زودی پرچم اسلام با دست باکفایت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به دست حضرت صاحب‌الزمان (عج) برسد و ما نیز تا آن روز پاسدار باشیم و پاسدار بمانیم و در رکاب آن حضرت سربازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها