حجت الاسلام رعایتی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

امروزه ابرقدرت‌های دنیا در مقابل ایران زانو زدند / راهیان نور موجب تبلور روحیه ایثارگری در جامعه می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا راهیان نور را جلوه‌ای از مردانگی شهدا دانست و افزود: شهدا موجب شدند امروزه ایران اسلامی به مرحله‌ای برسدکه ابرقدرت‌های دنیا در مقابل آن زانو بزنند و به آن التماس کنند.
کد خبر: ۹۴۲۲۵۸۹
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

خبر

حجت الاسلام و المسلمین جعفر رعایتی، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا، در گفتگو با خبرگزاری بسیج، ضمن تریک عید نوروز باستان، با اشاره به اینکه هر کشوری نطقه عطفی دارد و نقطه عطف کشور ایران بعد از انقلاب، دفاع مقدس که نقطه اوج غیرت و ایثار است، گفت:تمام کشور‌های دنیا دست به دست هم دادند تا ملت ایران را به زانو در بیاورند، اما ملت، چون بصیر، آگاه و غیرت دینی و غیرت ملی داشت، به طور خودجوش از وطن خویش دفاع کرد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این مطلب که در ۸ سالی که دشمن با تمام امکانات و سلاح به کشور ما حمله کرد مردم نگاه نکردند ببینید کشور نیروی مسلح دارد، افزود:  مردم چون دیدند دشمن به خاکشان حمله کرد برای دفاع از دین و ناموس و خاک بسیج شدند و به جنگ و جبهه رفتند.

حجت الاسلام رعایتی در ادامه با بیان اینکه  در هست سال دفاع مقدس از نوجوان ۱۳ ساله مثل حسین فهمیده تا پیرمرد ۹۰ ساله، جان خود را نثار کردند و حدود ۲۰۰ هزار نفر شهید شدند تا ایران اسلامی سربلند و سرافزار باشد، خاطرنشان کرد:  اگر امروز می‌بینیم  نوجوانان و جوانان حتی آن‌هایی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند، به دلیل آنکه روحیه ایثارگری‌ و ایستادگی رزمندگان و شهدا تبلور پیدا می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا راهیان نور را جلوه‌ای از  روحیه مردانگی شهدا و ایثارگران دانست و افزود: شهدا موجب شدند امروزه ایران اسلامی به مرحله‌ای برسد که ابرقدرت‌های دنیا در مقابل ان زانو بزنند و به آن التماس کنند. اما در زمان رژیم منحوس پهلوی، شاه ملعون به ابرقدرت‌ها التماس میکرد.

حجت الاسلام رعایتی با تاکید براینکه امروزه ابرقدرت‌ها به ایران نیاز دارند، گفت:  ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی بدست آورده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه راهیان نور زنده نگه داشتن و یاد و نام شهدا است، افزود: یک دلیل رفتن مردم به راهیان نور آن است که یاد شهدایی که برای مملکت جان خویش را نثار کردند، زنده نگه  داشته شود.

حجت الاسلام رعایتی دلیل دیگر رفتن مردم به راهیان نور را تقویت روحیه ایثارگری دانست و ادامه داد: جوانان و نوجوانانی که جنگ را ندیدند و فقط شنیدند، کسانی که اینده ساز انقلاب هستند، وقتی این مناطق عملیاتی را می‌بینند این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها در ۸ سال دفاع مقدس را می‌بینند بتواند ان شاء الله روحیه ایثار را درخودتقویت کرده و برای آینده انقلاب کاری کنند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا راهیان نور را یکی از ابزار‌های مهم تبیین واقعی جهاد دانست و خاطرنشان کرد:امروز دشمنان به دنبال آن هستند که به مردم بگویند، انقلابی کاری نکرده است  و یا پیشرفتی نداشته در صورتی که مردم وقتی به راهیان نور می‌روند ومی بینند رزمندگان با دستان خالی شروع کردند و امروز به چه موفقیت‌هایی رسیدیم، نقشه ان خنثی می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به تقویت زیارت با معرفت در راهیان نور که مد نظر رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرد و گفت: سفر خود به خود اثرات معنوی دارد. اگر شما به مکان مقدسی بروید خودبخود یک سیر معنوی درانسان بوجود می‌آید، اما انچه که ماندگار می‌شود و انچه که باعث ماندگاری است باید بدانیم که تقویت معرفت است.

حجت الاسلام رعایتی اضافه کرد: اوج کاری که در ۸ سال دفاع مقدس شده است؛ اوج معنویتی که در دفاع مقدس بوجود آمده که رزمندگان با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادند، آن عوامل معنوی که ما میتوانستیم با حداقل‌ها ایستادگی کنیم، و اینکه چه چیزی باعث شده است تا امروز ما به این همه موفقیت دست پیدا کنیم، همه این موارد نیاز دارد به اینکه خوب تبیین و خوب روایت شود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به وصیت شهدا، گفت: همه رزمندگان و شهدا در وصیت نامه‌های خود تاکید داشتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید، امام را تنها نگذارید. خود امام راحل هم وقتی وصیت میکنند میگویند پشتیبان ولایت فقیه باشید.

حجت السلام رعایتی یکی از راه‌های تقویت معرفت را  معنویت دانست و گفت: آن نماز شب‌های رزمندگان و توسل به اهل بیت (علیهم السلام) ازراه‌های تقویت معرفت است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا به مهم‌ترین راه تقویت معرفت هم اشاره کرد و گفت: عمل کردن به دستورات، ولی فقیه  است که شهدا این را در صحنه عمل نشان داند و امروز هم اگر دستورات، ولی فقیه را موبه مو عمل کنیم و گوش بدهیم، مطمئن باشیم هم دنیا و هم اخرت خوبی خواهیم داشت.

حجت الاسلام رعایتی در پایان سخنان خود به جنگ روسیه و اوکراین هم اشاره  و خاطرنشان کرد: امروز ما نگاه می کنیم  پوتین یک رئیس جمهور کمونیست است و دین هم ندارد او به دنبال قدرت و منافع خود است و مقلد رهبر معظم انقلاب هم نیست، اما وقتی رهبر معظم انقلاب را میبیند که باصلابت، مدیر و مدبر است،   به مردم حود می‌گوید از تحریم نترسید و به ایران نگاه کنید که امروز ابرقدرت‌ها به دست و پای ایران افتادند نه اینکه ایران به دست وپای ان‌ها بیفتد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها