خبرهای داغ:

طرح بهار خدمت به همت محله اسلامی آل یاسین (ع) سرخه برگزار شد

به همت بسیجیان و گروه جهادی پایگاه های مقاومت بسیج آل یاسین (ع) سرخه مسافران و زائران بسیاری در مسجد جمعه سرخه اسکان داده شدند.
کد خبر: ۹۴۲۳۶۳۵
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه؛ از آغاز تعطیلات نوروزی طرح اسکان «بهار خدمت» در جهت اسکان زائرین و مسافران نوروزی در سطح بعضی از پایگاه ها و هیئت های مقاومت بسیج شهرستان سرخه برگزار شد.

علی اکبر مونسان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام خامنه ای (مدظله) در محله اسلامی آل یاسین (ع) در خصوص نحوه اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح خدمت به زائران و مسافران در آغاز سال نو و شروع فصل بهار و اوج‌گیری سفرهای نوروزی بوده که با لطف خداوند امسال اتفاق جدیدی در شهر سرخه افتاد و با توجه به سرمای هوا، خدمات خوبی به مسافران ارائه شد.

او افزود: تا پایان تعطیلات بیش از ۱۱۵۰ نفر از مسافران از خدمات مسجد جمعه سرخه و پایگاه امام خامنه‌ای (مدظله) بهره‌مند شدند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام خامنه ای (مدظله) با بیان اینکه بزرگترین حسن این اتفاق خارج شدن کاربری مسجد صرفا برای اقامه نماز جماعت است، گفت: همانطور که در آغاز اسلام و در زمان حضور نبی مکرم اسلام (ص)، مسجد پایگاه اصلی اجتماعات و رفع مشکلات مردم بود، این برنامه می‌تواند آغازی برای مسجد مردم محور و پایگاهی برای کاهش آلام و مشکلات مردم باشد.

مونسان در ادامه اضافه کرد: با توجه به نو بودن این طرح در شهر سرخه و مغفول ماندن موضوع اسکان زائران و مسافران در شهر، این برنامه از مسجد جمعه شروع و با استقبال بیش از تصور همراه بود، باعث بهره‌برداری از فضاهای مذهبی دیگر نقاط شهر نیز شد.

او با اشاره به اینکه تبلیغات، معرفی مسجد و همچنین نظافت و تهیه اقلام مورد نیاز برای اسکان بیشترین هزینه هایی را به همراه داشت، عنوان کرد: نکته قابل توجه در این برنامه، موضوع هزینه اسکان بود. بنا به پیشنهاد مهدی امامی مسئول برگزاری این طرح و هماهنگی هیئت امنای مسجد، نرخ اسکان تعیین نشد و چون مسجد از مردم و برای مردم است، صرفا مبالغی جهت کمک به مسجد اخذ که این امر باعث همراهی و توجه بیشتر زائران و به یاری خداوند، کمک های مساعدی برای مسجد جمع‌آوری شد.

گفتنی است مونسان در خاتمه از زحمات گروه جهادی شهید حسن خدامی پایگاه و مهدی امامی مسئول برگزاری دوره قدردانی و برای زحمت‌کشان مخلص درگاه احدیت، از ذات مقدس حضرتش آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار