خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد

لزوم توجه جدی بنیاد مسکن به توسعه زندگی روستایی

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز مسئولیت بنیاد مسکن را سنگین‌تر می‌کند که توسعه زندگی روستایی را به جد مورد توجه قرار دهد که ضامن اشتغال تولید و معیشت است.
کد خبر: ۹۴۲۴۹۸۵
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی در دیدار با مدیر و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان که به مناسبت سالگرد تشکیل این نهاد به فرمان امام خمینی (ره) صورت گرفت با بیان اینکه توسعه زندگی روستایی که ضامن تولید است را مورد توجه جدی قرار دهید، اظهار داشت: قبل از انقلاب ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصد شهری بوده اما در حال حاضر تراکم‌سازی شهری فربه‌تر شده و این مسئولیت بنیاد مسکن را سنگین‌تر می‌کند که به این بخش و توسعه زندگی روستایی را به جد مورد توجه قرار دهد که ضامن اشتغال تولید و معیشت است.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات دین اسلام تامین نیازهای اولیه خانواده است، گفت: امیرالمؤمنین (ع) در همان سال‌های اندک حکومت خود درگیر جنگ و مقابله با دشمن بود اما وقتی می‌خواست به مردم گزارش دهد، در گزارش خود می‌آورد امروز در شهر کوفه کسی نیست که سقفی بالای سرش نباشد، آب شرب نداشته باشد، مستاجر باشد و یا دیگر موارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه حضرت درگیر جنگ است اما در مدیریت شهری مسکن را مورد توجه قرار می‌دهد، عنوان کرد: این مساله حامل یک پیام مهم برای ماست چرا که ما اینگونه با نگاه به سیره اهلبیت متوجه می‌شویم نگاه اسلام به کسی که مسکن ندارد چگونه است و اینکه اسلام این مساله را از مسلمات می‌داند.

وی ادامه داد: از نظر حقوقی نیز مسکن و مرکب جزو مستثنیات دین است و اگر کسی زیر بار قرض باشد هم نباید مسکن و مرکب او را فروخت که این نکته نشان می‌دهد در دین ما داشتن مسکن مساله مهمی است.

شعبانی تاکید کرد: اسلام مسکن را برای تعالی فرد در نظر می‌گیرد؛ یعنی وقتی یک نفر برای مثال مستاجر است و درآمد پایین دارد و در فشار اقتصادی است نمی‌توان به او گفت تو باید معنویت داشته باشی، یعنی باید مادیات او را تامین کرد، خیال او را آسوده کرد، تا او به معنویات برسد.

وی با اشاره به اینکه پیغمبر اکرم (ص) دعا می‌کرد «خدایا به ما نان بده»، گفت: مقصود وجود مقدس حضرت رسول این بود که خداوند نیازهای مادی ایشان را تامین کند چون تا وقتی نیاز مادی وجود داشته باشد نمی‌توانی به نیاز معنوی برسی کما اینکه بستر رشد جامعه زمانی است که نیازهای مادی تامین شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مسکن یکی از مسائل مهم در سیره امام خمینی(ره) نیز بوده، اظهار کرد: ایشان در بازگشت به کشور و سخنرانی های اولیه خود به ویژه در سال ۵۸ یکی از مسائل اساسی که چند بار آن را تکرار کرده اند توجه به مسکن و اقتصاد بوده است.

وی ادامه داد: در مشی رهبر معظم انقلاب هم این تاکید را شاهد هستیم که این امر اهمیت این بخش را نشان داده و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه بنیاد مسکن اثرات و برکات فراوانی در طول این سال‌ها داشته آیت هرچند ضعف‌هایی هم وجود دارد، اضافه کرد: بنیاد مسکن با اقدامات خوبی که انجام داده، نشان داده می‌تواند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.

وی اذعان کرد: به اعتبار اینکه مخاطب شما بخشی از محرومان هستند لازم است باید به این نکته توجه کنید که روند اداری گاهی با پیچیدگی زیادی مواجه است و افراد نیز پیچ‌‌‌‌و‌خم‌های اداری را نمی‌دانند، پس باید این افراد را قربتا الی الله حمایت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه آن چیزی که برای ما باقی می‌ماند همین خدمت به مردم است مطرح کرد: همه ما و شما برای کار اداری حقوق میگیریم، چند سال دیگر هم بازنشسته خواهیم شد، پس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانم جایی که توانایی دارم به یک فرد آسیب دیده کمک کنم.

وی ادامه داد: خدمت در بنیاد مسکن و توجه به محرومان و مستضعفان یک فرصت مغتنم است که می‌توانید علاوه بر کار اداری به مرحومان نیز کمک کنید.

شعبانی خطاب به کارکنان بنیاد مسکن نیز گفت: همه شما بحمدالله جوان و پرانگیزه هستید، امیدوارم با این انگیزه و توان شاهد سرعت و تحول چشمگیر در طرح اقدام ملی مسکن باشیم تا بخشی از کمبود مسکن در شهر همدان به این وسیله حل شود.

وی ابراز داشت: ما از استان‌های پیر کشور هستیم، وقتی مسکن نبوده و شرایط زندگی خوب فراهم نباشد می‌توان از جوانان توقع ازدواج داشت؟

در این جلسه مدیر کل بنیاد مسکن گزارشی از اقدامات صورت گرفته این بنیاد و برنامه های آینده ارائه کرد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار