امام جمعه نهاوند:

قرآن و امامت و ولایت مکمل همدیگر هستند

نهاوند-امام جمعه نهاوند گفت: مسئله امامت و ولایت یکی از مسائل مهمی است که درقرآن بارها به آن اشاره شده است و می‌توان گفت قرآن و امامت و ولایت مکمل همدیگر هستند.
کد خبر: ۹۴۲۵۴۹۳
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در اولین جلسه شورای فعالیت‌های قرآنی شهرستان نهاوند اظهار داشت: قرآن در شب قدر نازل شده و شب قدر شب تعیین سرنوشت است یعنی قرآن کتاب سرنوشت‌ساز است و باور کنیم که سرنوشت دنیا و آخرتمان را تغییر خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه همه تغییرات مربوط به اعمال انسان‌ها است، گفت: قرآن برنامه جامعی برای زندگی ما است و در هیچ زمینه‌ای افراط و تفریط ندارد که به همه ابعاد زندگی ما هم توجه دارد و مستقیم‌ترین و پابرجاترین راه را ارائه می‌دهد و مثال نسخه پزشک است که اگر به آن توجه نشود بیماری بیشتر می‌شود.

امام جمعه و رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی شهرستان نهاوند بیان کرد: در ماه مبارک رمضان باید علاوه بر توجه به قرآن نازل به قرآن ناطق (امام معصوم) و قرآن صاعد (معارف قرآنی، احکام و روایات و ...) نیز توجه خاص شود.

وی گفت: امام تجسم قرآن نازل است و اگر شخصی قرآن بخواند اما به امام معصوم توجه نداشته باشد به مشکل بر می‌خورد و خواندن قرآن به تنهایی بی‌معنا است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی شهرستان نهاوند افزود: مسئله امامت و ولایت یکی از مسائل مهمی است که درقرآن بارها به آن اشاره شده است و می‌توان گفت قرآن و امامت و ولایت مکمل همدیگر هستند .

وی تصریح کرد: از فرصت‌های پیش رو استفاده کنیم و توجه کامل به قرآن نازل، قرآن ناطق و قرآن صاعد داشته باشیم تا ان‌شاءالله زندگی خوبی داشته باشیم .

*ضرورت شناسایی و بکارگیری توانمندها برای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان

سرپرست فرمانداری نهاوند نیز با بیان اینکه جلسه شورای فعالیت قرآنی به عنوان منشور توسعه قرآنی در شهرستان فعالیت می‌کند، گفت: این جلسه با اهداف پیگیری و تحقق سیاست‌های فرهنگ قرآنی است.

جعفر سلگی افزود: بحث تقویت و انس با قرآن کریم در بین اقشار مردم و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ قرآنی ما است.

وی خاطر نشان کرد: این شورا به ریاست حجت الاسلام مغیثی امام جمعه شهرستان تشکیل شده که مقرر می‌شود به صورت ماهیانه برگزار شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: در این جلسه بر آن هستیم که ساماندهی و هماهنگی بین فعالیت‌های قرآنی در شهرستان داشته باشیم و شفاف‌سازی در فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته شود.

وی گفت: اتخاذ و تدابیر لازم برای توانمندسازی و جلب مشارکت بخش مردمی و تقویت حمایت دولت در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان انجام شود.

سلگی با بیان اینکه اهداف و برنامه‌های آتی قرآنی در این جلسه بررسی و تصویب می‌شوند، تصریح کرد: توانمندی قرآنی که در سطح شهرستان و ادارات وجود دارد شناسایی و در بکارگیری برای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان انجام شود.

وی گفت: بحث فرهنگ‌سازی قرآن به عنوان یکی از وظایف شورا تعریف شده است و بحث حمایت موثر از توسعه برنامه‌های آموزش عمومی قرآن و همچنین فعالیت‌های ترویجی قرآن برای دستگاه‌ها و نهادهای مردمی باشد.

سرپرست فرمانداری نهاوند بیان داشت: یکی دیگر از وظایف این شورا رصد و پایش وضعیت فرهنگ قرآنی بر اساس ارزشیابی توسعه فرهنگ قرآنی خواهد شد و این فعالیت های قرآنی در نهایت به اطلاع شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار