خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد

برگزاری امتحانات نوبت خرداد ماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امتحانات نوبت خرداد ماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و بر اساس آیین نامه‌های آموزشی و ارزشیابی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۸۷۲
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود نقوی درجمع خبرنگاران در مورد نحوه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی اظهار کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم تمام دوره‌های تحصیلی به شیوه حضوری و بر اساس آیین نامه‌های آموزشی و ارزشیابی انجام می‌شود.

وی افزود: سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خردادماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق بارم بندی تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (بارم‌بندی در پرتال رسمی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir  قرار گرفته است) بدون حذفیات، طراحی و به صورت الکترونیکی همانند دوره‌های قبل از طریق مرکز سنجش به حوزه‌های امتحانی سراسر کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پاسخ به حساسیت و نگرانی تعدادی از والدین در مورد رعایت موارد بهداشتی در حوزه‌های امتحانی خاطرنشان کرد:  مدیران مدارس و رؤسای حوزه‌های اجرا، ضمن اجرای دستورالعمل‌ها بر رعایت نکات بهداشتی به ویژه گندزدایی روزانه فضا و تجهیزات حوزه‌ها، سیستم‌های تهویه هوا، و تامین و استفاده از مواد شوینده، ضدعفونی کننده و... نظارت کامل خواهند داشت.

وی عنوان کرد: در این راستا در ایام برگزاری امتحانات از مدارس و حوزه‌های اجرا توسط این اداره کل و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بازدید‌هایی صورت می‌پذیرد.

نقوی همچنین درخصوص نحوه حضور دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا اضافه کرد: این قبیل دانش‌آموزان در فضایی جداگانه که برای همین منظور در همان حـوزه برگــزاری امتحانات پیش بینی و تجهیز شده است، با حضـور مراقبین، در امتـحان شرکت می‌کنند و از این بابت هم نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امتحانات دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد پایه نهم همه مدارس به صورت هماهنگ استانی و امتحانات پایه ششم نیز به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار می‌شود. تاریخ شروع و پایان امتحانات دروس غیر نهایی، هماهنگ استانی و منطقه‌ای بر اساس نظر ستاد امتحانات استان متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات