خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در حرم رضوی: امام حسن مجتبی(ع) در صلح با معاویه بهترین تدبیر برای حفظ اسلام و شیعیان را برگزید
کد خبر: ۹۴۲۶۰۳۱
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در جشن شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی، به بیان ویژگی‌های امام دوم شیعیان پرداخت و اظهار کرد: امام حسن(ع) با نرمش قهرمانانه و صلح با معاویه اسلام را از خطر نابودی حفظ کرد.

وی بیان کرد: هر امامی در زمان امامت خود رسالتی که بر دوشش است را انجام می‌دهد، امام حسن مجتبی(ع) نیز صلح و نرمش با معاویه را بهترین تدبیر برای حفظ اسلام و شیعیان برگزید.

این کارشناس قرآنی افزود: اگر امام حسن مجتبی(ع) در زمان امام حسین(ع) بودند قطعا دست به قیام می‌زدند و از این طریق با دشمنان اسلام مبارزه می‌کردند. هر چند ایشان در روز عاشورا حضور نداشتند ولی فرزند ایشان حضرت قاسم(ع) به وصیت پدر در رکاب سیدالشهدا(ع) جنگید و به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: در شب عاشورا وقتی امام حسین(ع) بی‌قراری حضرت زینب(س) از نزدیک شدن زمان شهادت را دید فرمود: «جدم رسول خدا(ص) از من بهتر بود ولی از دنیا رحلت کرد. پدرم علی(ع) از من بهتر بود و شهید شد. برادرم حسن(ع) نیز از من بهتر بود و ایشان هم شهید شد».

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کرد: در این کلام نورانی، امام حسین(ع) مقام امام حسن مجتبی(ع) را بالاتر از مقام خود معرفی می‌کند که این امر نشان دهنده جایگاه والای کریم اهل بیت(ع) در بین ائمه معصومین(ع) است.

ارسال نظرات