خبرهای داغ:
به همت گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان بیرجند صورت گرفت

پخت ۱۸۰۰پرس غذای گرم و توزیع در حاشیه شهر بیرجند شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

مسئول گروه جهادی شهید باهنر گفت: تعداد یک هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام به مناطق حاشیه شهر بیرجند توزیع شده‌است.
کد خبر: ۹۴۲۶۱۰۵
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

مسئول گروه جهادی شهید باهنر گفت: تعداد یک هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام به مناطق حاشیه شهر بیرجند توزیع شده‌است.
جواد چوپان مسئول گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام اقدام به پخت غذای گرم و توزیع در بین مردم حاشیه شهر بیرجند کردیم.

وی عنوان داشت: تعداد یک هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم به مناطق حاشیه شهر بیرجند از جمله حاجی‌آباد، چهکند، حسین‌آباد، منطقه موسی‌بن‌جعفر و کارگران توزیع شده‌است.

چوپان افزود: پخت و توزیع غذای گرم به همت گروه جهادی شهید باهنر و مؤسسات خیریه منطقه‌ای اجرا شد و مبلغ آن از طریق کمک‌های مردمی و بنیاد احسان تامین شده‌است.

مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید باهنر بیرجند عنوان کرد: سال سوم است که در ماه مبارک رمضان پخت نذری و توزیع آن توسط گروه جهادی انجام می‌شود که سال قبل این اقدام را در شب‌های قدر انجام داده‌است.

وی با اشاره به سایر اقدامات گروه جهادی شهید باهنر خاطرنشان کرد: گروه جهادی در سال ۱۴۰۰ شش اردوی جهادی عمرانی داشته‌است که در قالب زیباسازی و مرمت مدارس در روستا‌های شهرستان‌های سربیشه، نهبندان و بیرجند صورت‌گرفته است و توانستیم هفت مدرسه را مرمت، زیباسازی، رنگ‌آمیزی و خطاطی داشته‌باشیم.


اجرای مرحله سوم طرح جهاد علمی آموزشی در تابستان
چوپان با بیان اینکه امسال مرحله سوم طرح جهاد علمی و آموزشی است گفت: اردوی جهادی آموزشی دانشجویی نیز اوایل عید نوروز برگزار شده‌است و در اوایل تابستان نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در طرح جهاد علمی آموزشی طبق دو سال گذشته دانشجویان در روستا‌های مناطق محروم حاضر می‌شوند و به دانش آموزان خدمات علمی و آموزشی ارائه می‌دهند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان بیرجند افزود: در تابستان ۱۴۰۰ در قالب طرح جهاد علمی آموزشی ۲۵۰ دانشجو معلم در ۱۸۰ منطقه روستایی فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌های جهادی بناست که امسال نیز ادامه پیدا کند ادامه داد: در اواخر اردیبهشت ثبت‌نام دانشجویان صورت می‌گیرد و کلاس‌هایی نیز برای توانمندسازی آن‌ها برگزار خواهد شد و در اواسط تیرماه کلاس‌ها شروع می‌شوند و هفته‌ای سه روز آقایان و سه روز خانم‌ها به روستا‌ها اعزام می‌شوند.

وی در پایان گفت: جهاد علمی آموزشی برای اولین‌بار به دلیل شیوع کرونا و بروز مشکلات تحصیلی برای دانش آموزان در روستا‌ها و مناطق محروم در استان خراسانی جنوبی اتفاق افتاد و به‌عنوان طرحی موفق به تمام کشور گسترده شد.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها