خبرهای داغ:
خطیب جمعه شهرستان بهار:

باید از نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی دفاع کنیم

بهار-خطیب جمعه بهار گفت: دشمنان با پی بردن به اهمیت سپاه پاسداران به اشکال مختلف تحریم خارجی و توهین داخلی علیه سپاه بلند شده‌اند وبه کار خود ادامه می‌دهند،ما هم باید از نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی دفاع کنیم.
کد خبر: ۹۴۲۷۲۸۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به وصیت دقایق آخر عمر امیرالمونین(ع) به فرزندان که سفارش به تقوای الهی بود، اظهار کرد: به طور قطع سفارشی که قبل از شهادت برای مومنان دارد با فرمایشات دیگر حضرت فرق می‌کند چراکه از راه تقوای الهی است که انسان به اوج بندگی می‌رسد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم الگوی کاملی را معرفی کنیم، حضرت امیرالمومنین(ع) نمونه کامل انسان است که با بندگی خداوند تعالی به این مقامات نائل شده و به راه‌های عالم ملکوت رسیده، و کفار هرگز به این حقایق راه نمی‌یابند و کسانی که صلاحیت هدایت داشته باشند هدایت می‌شوند و دست شیطان از آنها کوتاه می‌شود.

خطیب جمعه شهرستان بهار با اشاره به خطبه ۷۰ نهج البلاغه اظهار کرد: امیرالمونین(ع) از آزار و اذیت امت به حضرت محمد(ص) شکوه می‌کند و پیامبر(ص) می‌فرمایند که نفرینشان کن و حضرت گفت خدا بهتر از آنان را به من بدهد، و به جای من شخص بدی را بر آنها مسلّط گرداند؛ که در سحرگاه نوزدهم ماه رمضان استوانه‌های هدایت به لرزه در آمد و فرق سر امام علی(ع) به دست ابن ملجم ملعون شکافته شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز قدس گفت: جمعه آینده روز فریاد علیه صهیونیسم بین الملل و اسرائیل غاصب است و با توجه به اینکه امسال راهپیمایی سراسری روز قدس بعد از دو سال از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید طوری باشد اسرائیل و دشمنان بشریت تصور نکنند، مردم نسبت به این مهم ضعیف شده‌اند؛ باید در روز قدس به صحنه بیاییم و اعلام انزجار و بیزاری از دشمن کنیم و برای رزم با دشمن اسلام صهیونیسم و آمریکا اعلام آمادگی کنیم.

ارزنده افزود: در روزهای گذشته اهانتی به قرآن کریم شد و مردم مسلمان سوئد به خیابان‌ها ریختند و اعلام انزجار کردند و فریاد زدند و در سراسر دنیا هر کدام اعلام انزجار کردند و این عمل را محکوم کردند.

وی اضافه کرد: امروز به دنبال این هستیم کسانی که در خارج کشور به قرآن و پیامبر(ص) اهانت می‌کنند، اعلام انزجار کنیم اما در داخل کشور فائزه هاشمی اهانت صریح به پیامبر می‌کند و کسی صدایش در نمی‌آید؛ خاندان هاشمی در بسیاری از مواقع به کشور ضربه زده‌اند که باید با آنان برخورد شود و قوه قضائیه باید جدی به این مهم ورود پیدا کند و مسامحه در مورد خاندان هاشمی خیانت است که باید به اشد مجازات برساند و نباید این قدر مصلحت اندیشی کنند.

خطیب جمعه بهار عنوان کرد: وظیفه ما و متدین این است که برای این خیانت فریاد علیه این شخص معلوم الحال بکشیم و سکوت نکنیم .

وی در ادامه با تبریک سالروز تاسیس سپاه به فرمان امام (ره) در دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ اظهار کرد: امروز بعد از ۴۲ سال هر جا خیری، زحمتی، آبرو دادن و رفع مشکل اقتصادی، صنعتی، حفظ تمامیت ارضی و... است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش قراول است و به فرموده حضرت امام(ره) «اگر سپاه نبود اسلام نبود».

ارزنده گفت: دشمنان با پی بردن به اهمیت سپاه پاسداران به اشکال مختلف تحریم خارجی و توهین داخلی علیه سپاه بلند شده‌اند و به کار خود ادامه می‌دهند، ما هم باید از نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

وی افزود: شب ۲۱ و ۲۳ رمضان در پیش است، شبی که آینده یک ساله ما در این شب‌ها تقریر و تثبیت می‌شود قدر این شب‌ها را بدانیم و نهایت استفاده را از این شب‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات