خبرهای داغ:
همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نظارت یک امر عقلانی و شرعی است، گفت: نظارت درونی از همه موضوعات مهم‌تر است و انسان در پیشگاه خداوند باید احساس مسئولیت کند.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۰۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در جلسه شورای اداری و آیین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان که با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مسئله مهم کشور بحث نظارت است و هر قدر این موضوع قوی‌تر باشد بهره ما از نظام بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظارت یک امر عقلانی و شرعی است، گفت: نظارت درونی از همه موضوعات مهم‌تر است و انسان در پیشگاه خداوند باید احساس مسئولیت کند و اینکه انسان بداند کارهای که پیگیری می‌کند درست انجام می‌شود یا خیر، مهم است و قبل از اینکه دیوان محاسبات ورود پیدا کند، خودش متوجه عملکرد و نوع مدیریت خود باشد.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) همواره نسبت به بیت المال حساسیت بالایی داشتند و به شدت خشمگین می‌شدند و با تخلف و فساد برخورد می‌کردند، ابراز داشت: این موضوعات نشان دهنده حساسیت در مسائل بیت المال است و خطا در محاسبات مالی و بیت المال مواجهه و مقابله با جامعه اسلامی و تمامی مسلمانان دنیا است و مسئله جغرافیایی و کشوری نیست بلکه متعلق به همه مردم و مسلمانان جهان است.

وی عنوان کرد: رویکرد دیوان محاسبات این است که کمک کند و قانون مدارانه پیشگیری کند و عملکرد مدیران با مشاوره‌های پیاپی با دیوان محاسبات، تسهیل و تسریع می‌یابد و در تولید و عدالت اجتماعی رونق ایجاد می‌شود و کارها پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: از سلامت دستگاه‌ها و مدیران به مردم آمار ارائه شود چرا که دشمن در برجسته کردن فساد در دستگاه‌ها دست دارد و آنها را بزرگ‌نمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان همدان از ۱۲ هزار میلیارد بررسی تنها ۲ میلیارد واخواهی شده و اکثر اقدامات منطبق بر قانون بوده و ترک فعل کمتر رخ داده است، گفت: لازم است این آمار و خوبی‌ها توسط خبرنگاران به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات