خبرهای داغ:
یک درمانگر خانواده:

خانواده موفق اساسی ترین نهاد اجتماعی در تاریخ بشر است

کارشناس ارشد مشاوره و زوج درمانگر خانواده را اساسی ترین نهاد اجتماعی در تاریخ بشری عنوان کرد و گفت: زوج درمانگر انتقاد تند، سرزنش و تحقیر، جبهه گیری و سکوت را از جمله عواملی عنوان کرد که بارها در روابط اتفاق می افتند و باعث ایجاد مشکل در روابط می‌شوند و زوج‌های ناموفق این موارد را بسیار انجام می‌دهند ولی زوج‌های موفق از آن‌ها دوری می کنند.
کد خبر: ۹۴۳۱۰۳۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج- از کرج؛ فرحناز ایمانی عباسی گفت: خانواده در همه جای دنیا و در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع و منشاء تمدن ها و تاریخ بشر بوده است و پرداختن به این بنای مقدس و حمایت از آن باعث ارتقاء سطح بهزیستی افراد می شود.
وی در خصوص عوامل موثر در تحکیم خانواده اظهار داشت: عوامل بسیاری در تحکیم بنیان خانواده و سرزندگی آن موثرند ولی نقش زوجین و ارتباط آنها با یکدیگر در انسجام خانواده بسیار چشمگیر است.
وی همچنین برخی از عواملی که موجب بهتر شدن روابط زوجین می شوند را از دیدگاه جان گاتمن بررسی کرد که شامل اصلاح و تقویت نقشه راه عشق زوجین، تقویت حس دلبستگی و تمجید در خود، قدم برداشتن به سمت یکدیگر، حل کردن مشکلات حل شدنی، تحقق مفهوم مشارکت و غلبه بر موانع برشمرد...
ایمانی با اشاره به پژوهش های گاتمن در خصوص اینکه اگر هر زوج در هفته فقط ۵ ساعت را صرف زندگی مشترکشان کنند روابط شان بهتر خواهد شد، اذعان داشت:این زوج‌ها هر روز قبل از خداحافظی، درباره کارهایی که قرار است در آن روز بکنند سوالاتی از همدیگر می‌کنند، این زوج‌ها در پایان هر روز کاری یک گفتگوی آرام و بی استرس با هم دارند و در این فرصت آن‌ها می‌توانند روابط خود را عمیق‌تر سازند و از خستگی و دلمشغولی‌های هم آگاه شوند،این زوج‌ها محبت خود را از طریق رفتارهایی همچون لمس کردن هم، روابط عاشقانه و بخشش در مواقع مناسب ابراز می‌کنند .
زوج درمانگر انتقاد تند، سرزنش و تحقیر، جبهه گیری و سکوت را از جمله عواملی عنوان کرد که بارها در روابط اتفاق می افتند و باعث ایجاد مشکل در روابط می‌شوند و زوج‌های ناموفق این موارد را بسیار انجام می‌دهند ولی زوج‌های موفق از آن‌ها دوری می کنند.
انتهای پیام/* پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات