خبرهای داغ:
استاندار همدان:

نقطه مشترک تقابل ابرقدرت‌ها؛ جمهوری اسلامی است

استاندار همدان گفت: نقطه مشترک تقابل ابرقدرتها؛ جمهوری اسلامی است که امروز به مدد ایمان، قرآن و اسلام، کشور ما با همه این فشارها و تحریمها توانسته استوار و مقاوم و باصلابت بایستد و دستاوردهایدرخشانی را کسب کند.
کد خبر: ۹۴۳۳۵۶۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی‌فرزاد در اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان که با حضور مسئولین دستگاه‌ها در استانداری همدان برگزار شد، ضمن تبریک سوم خرداد سالگرد آزادی خرمشهر، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی رسیدگی به مسائل و مشکلات خانوداه معظم شهدا و ایثارگران است، اما بسط، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به یک مجموعه خاص منحصر نمی‌شود بلکه همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها چه دولتی و خصوصی و افراد و اشخاص در این زمینه باید تلاش‌های خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بحث معرفی شهدا، ایثار و شهادت قصور زیادی داشتیم، افزود: در همه دنیا نسبت به رزمندگان و شهدای خود احترام و توجه خاصی قائل هستند و در کشور ما به صورت شکلی وجود دارد، اما در بحث محتوا کوتاهی‌های زیادی شده است و یکی از اقداماتی که دیگر کشور‌ها در ارتباط با رزمندگانشان انجام می‌دهند این است که فرهنگ تکریم و نکوداشت آنان را در جای جای زندگی افراد قرار می‌دهند.

استاندار همدان بیان کرد: ما در کشور خود در طول چند صد سال گذشته و ویژه در دوران صفویه یا حتی قبل از آن که مورد تاخت و تاز قرار گیرد همواره بخش عمده‌ای از اراضی ما به تاراج رفته و بیگانگان بردند و مردم ما را قتل عام کردند و در قحطی افتادند و در جنگ جهانی دوم کشور ما اعلام بی طرفی کرد، اما کشور مورد تاخت و تاز قرار گرفت و اشغال شد و نتیجه آن خفت و خواری شاه شد.

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب اسلامی عده‌ای توطئه انحلال ارتش را داشتند که با تدبیر امام خمینی (ره) خنثی شد، ابراز داشت: بسیج و سپاه و ارتش در یک وضعیت منسجم که تازه شکل گرفته بودند، درگیری با گروهک‌ها و منافقین و در دوران دفاع مقدس در مقابل صدام تا بن دندان مسلح مقاومت کردند و برخلاف تمام جنگ‌های گذشته یک وجب از این سرزمین داده نشد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اعتقاد بسیاری این است که آن نیروی ایمان و قوت الهی و اسلام بود که این نیروی فوق العاده را به نیرو‌های ما داده بود که توانستیم با تمام وجود ایستادگی کنیم، عنوان کرد: قوه و توان معنویت می‌تواند اعجاز ایجاد کند و رزمندگان ما ثابت کردند صدام و ایادی او و تمام ابرقدرت‌ها را نابود می‌کنند.

وی ادامه داد: نقطه مشترک تقابل ابرقدرت‌ها؛ جمهوری اسلامی است که امروز به مدد ایمان، قرآن و اسلام، کشور ما با همه این فشار‌ها و تحریم‌ها توانسته استوار و مقاوم و باصلابت بایستد و روزبه روز دستاورد‌های بسیار ارزشمند و درخشانی را کسب کند.

استاندار همدان گفت: ما باید آن مقاطع ارزشمند را به نسل‌های آینده معرفی کنیم و نگذاریم که فراموش شود و این هم باید در خلال مسائل مختلف به ویژه از طریق هنر انتقال یابد.

وی بیان کرد: اگر قرار است فیلمی ساخته شود واقعیت‌ها را انتقال دهید و فیلمی که می‌خواهد برای شهید همدانی ساخته شود باید مشاورین خوبی گرفته شود، حتما باید از فرزندان این شهید استفاده شود که نگاه اساسی به فیلمنامه داشته باشند و فرماندهان و همرزمان که همراهش بودند، کاملا بازبینی کنند و اجازه ندهند که تحریفی وارد شود که فیلم دستخوش تغییر قرار گیرد و باید از این قبیل فیلم‌ها برای شهدا داشته باشیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده بماند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه از چاپ کتاب نیز حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: موضوع طرح سپاس و سرکشی از خانواده شهدا را باید بنیاد شهید پیگیری کند و روسای دستگاه‌ها و سازمان‌ها مکلف هستند که در ماه یک یا چند خانواده را سرکشی کنند و گزارش آن را به بنیاد شهید ارائه دهند و در این بازدید‌ها خانواده‌ها مورد تفقد قرار گیرند و اگر مسائل و مشکلاتی دارند مطرح شود و توسط دستگاه‌ها یا بنیاد شهید پیگیری شود.

وی ابراز کرد: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت بنیادین و ریشه‌ای در جامعه نهادینه شود باید از مدارس و مهدکودک‌ها شروع کنیم و زیرساخت آن معلمین هستند که باید خود این باور را داشته باشد تا این اقناع را در مخاطبین خود ایجاد کنند و این مطلب با حساسیت برخورد شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اقدامات ارزشمند حفظ آثار برای ۸ هزار شهید استان که در حال انجام است، بسیار قابل تقدیر است و این می‌تواند اثرگذاری بسیار خوبی داشته باشد، افزود: در مورد یکی از میادین خوب که در شأن شهدای خلبان و نیروی هوایی ما باشد این را تأکید خواهم کرد.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: بی توجهی بر این موضوع قابل پذیرش نیست.

در پایان احکام شورای فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌های عضو داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات