دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: تمکین به قانون مشکلات را تا اندازه زیادی برطرف می‌کند.
کد خبر: ۹۴۳۳۸۴۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

به گزارش بسیج از شوط، سعید محمد در جریان سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی، نشست با مسئولان و نخبگان شهرستان شوط، ‌اظهار کرد: تمکین تمام دستگاه های دولتی به قانون اداره مناطق آزاد، بخشی از مشکلات منطقه را برطرف می‌کند.

وی گفت:‌ منطقه آزاد ماکو دارای مشکلات زیرساختی و عمرانی بسیاری است و تمکین تمام دستگاه های دولتی به ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور درخصوص اداره مناطق آزاد، بخشی از مشکلات منطقه را حل می‌کند.

محمد گفت: کشور در شرایط خاصی بوده و مسائل ناشی از تحریم ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی که از گذشته تلنبار شده کار را دشوار کرده و حل آن نیاز به تدبیر و زمان دارد.

وی ادامه داد: ماکو بزرگترین منطقه آزاد جهان از نظر وسعت در بین ۵۷۰۰ منطقه آزاد و ويژه در دنیاست، که دولت ها موظف به تامین منابع برای توسعه زیرساخت های این مناطق هستند، ولی برای منطقه آزاد ماکو توسعه زیرساخت توسط دولت های گذشته انجام نشده است.

محمد حل مسائل اجتماعی و فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی را رویکرد مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: توازن بین توسعه اقتصادی و فرهنگی و حل مسائل اجتماعی باید در کنار هم ایجاد شود.

وی منطقه آزاد ماکو را دارای ظرفیت های بی نظیر در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: ایجاد دهکده سلامت ارزان برای جذب گردشگر سلامت از کشورهای همسایه می تواند سودآور باشد.

مشاور رئیس جمهور، ظرفیت های مردمی منطقه آزاد ماکو از جمله روحیه کار و تلاش مردمان این دیار را دستاورد مهم برای منطقه دانست و تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی و دولتی با هم افزایی و همدلی در بحث محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت ها می توانند به موفقیت دست یابند.

ارسال نظرات