خبرهای داغ:
هادی سیاسی:

در حوزه اقتصاد، نیازمند انقلاب هستیم

یک کارشناس و هادی سیاسی گفت: برغم گذشتن بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد هنوز انقلابی صورت نگرفته و نیازمند این انقلاب هست.
کد خبر: ۹۴۳۴۷۱۸
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی پایگاه بسبج شهدای اسلام حوزه 11حضرت رقیه (س)؛ یوسف روزبهانی هادی سیاسی استان اصفهان روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ در نشست بصیرتی این پایگاه، گفت: اقتصاد کشور ایران بیمار است و باید درمان شود.
وی ادامه داد: برغم گذشتن بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد هنوز انقلابی صورت نگرفته و نیازمند این انقلاب هست.
این هادی سیاسی اضافه کرد: سیستم بانکی ما بیمار است چون خلق پول بی رویه دارد و لذا لازم است اصلاحات مناسب در این بخش اعمال شود.
وی ادامه داد:اصلاح ساختار بودجه‌ریزی هزینه‌بر و بیمار کشور، وضعیت نامناسب گمرک و چالش قاچاق فراوان، ۲ نرخی بودن ارز و فاصله بسیار زیاد ارز ترجیحی و‌ نیمایی، و همچنین وضعیت بیمه‌ها از دیگر بیماری‌های نظام اقتصادی کشور است.
روزبهانی به ضرورت اصلاح توزیع یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: پیش‌از این یارانه دولتی در مبدا به تولید کننده و وارد کننده اختصاص می‌یافت تا در تامین مایحتاج مردم استفاده شود ولی متاسفانه فساد اقتصادی از جمله توزیع خارج از شبکه محصولات یا ارز تامین شده توسط دولت را به همراه داشت.
وی با اشاره به تصمیم دولت سیزدهم در اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها، افزود: بر اساس این طرح به جای اختصاص ارز تامین شده برای تولید کننده و وارد کننده، در اختیار مصرف کننده و سرپرستان خانوارهای قرار میگیرد تا توسط مردم مدیریت شود.
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: عدالت در توزیع یارانه‌ها، جلوگیری از فساد در شبکه توزیع ارز و کالای یارانه‌ای، فراهم شدن فرصت صادرات، حمایت از تولید کننده و جلوگیری از پرت منابع ارزی از مهمترین اهداف این طرح است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به تولید در نامگذاری‌های سالهای اخیر، خاطر نشان کرد: افزایش تولید زمینه ارتقای جایگاه پول ملی و افزایش کمی صادرات و رشد اقتصاد کشور را فراهم می‌کند.
برگزاری نشست سوم تحکیم خانواده با حضور حجت الاسلام بنی‌طبا از کارشناسان فرهنگی و تربیتی و برپایی بازارچه اقتصادی مقاومتی خواهران کارآفرین بسیجی از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این کارگاه بود.
.

ارسال نظرات