همدان-فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری باند قاچاق سلاح و مهمات و کشف ۲۱ قبضه کلت کمری و ۳۹ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و دستگیری ۶ نفر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۶۲۰۶
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی اطلاع واصله مبنی بر این که قاچاقچیان سلاح و مهمات از طریق مرز‌های غربی قصد دارند به وسیله ۲ دستگاه خودرو، سلاح‌های مذکور را به استان همدان منتفل کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا پس از ۲ روز تلاش شبانه روزی، قاچاقچیان که در پوشش مسافرت خانوادگی از یکی از محور‌های استان‌های غربی کشور به استان همدان در حال تردد بودند، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: با اقدامات پلیسی، خودرو سمند نقره‌ای حامل بار سلاح غیر مجاز با ۳ سرنشین در ورودی شهر اسدآباد و خودوری پژو پارس با ۳ سرنشین در خروجی شهر اسدآباد متوقف و به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی گفت: در بازرسی از این خودروها، ۲۱ قبضه کلت کمری و ۳۹  قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف و ۶ متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

*کشف ۴۰ تن گندم احتکار شده در کبودراهنگ

سردار امیری بیان داشت: در تداوم طرح‌های نظارت بر واحد‌های صنفی و برخورد با مخلان اقتصادی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان کبودراهنگ، از احتکار گندم توسط فردی در یک انبار کشاورزی در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: پس از شناسایی محل مذکور توسط ماموران این یگان، با همراهی اکیپی از اداره جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و صمت شهرستان در بازرسی از آن، ۴۰ تن گندم احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان گفت: انبار مذکور پلمپ و فرد محتکر نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

*دستگیری کلاهبردار میلیاردی در ملایر

جانشین انتظامی استان همدان نیز گفت: به دنبال دریافت شکایت تعدادی از اهالی روستا‌های شهرستان ملایر مبنی بر این که  افرادی با هویت‌های جعلی در قالب فروشندگان احشام مراجعه و اقدام به خریداری گوسفندان اهالی با استفاده از چک‌های جعلی می‌کنند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ رضا زارعی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با بکارگیری شگرد‌های پلیسی، مخفیگاه یکی از این کلاهبرداران در خارج از استان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی با اشاره به این که مقدار کلاهبرداری توسط این افراد ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده، بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی، به چند فقره کلاهبرداری با این شیوه اعتراف کرد.

جانشین انتظامی استان همدان با اشاره به این که نامبرده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه رفتار مشکوک می‌توانند با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند تا در دام افراد کلاهبرداری که معمولا با ظاهری آراسته و با چرب زبانی طعمه‌های خود را شناسایی می‌کنند، نیفتند.

*کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در همدان

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جلوگیری از وقوع سرقت در سطح شهر همدان و تمرکز بر نقاط حاشیه و دارای سابقه سرقت، با بکارگیری تمام توان و همکاران کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، روز گذشته ۹ فقره انواع سرقت کشف شد.

سرهنگ هادی نجفی صالح افزود: در این راستا، یک فقره سرقت خودرو، یک فقره موتورسیکلت، ۲ فقره داخل خودرو و ۵ فقره سایر سرقت‌ها کشف و ۶ سارق، دو معتاد و دو خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

وی گفت: حفظ و حراست از جان و مال مردم وظیفه قانونی و شرعی پلیس است و این امر مهم در شهرستان همدان با جدیدت پیگیری می‌شود.

*اجرای طرح برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: از آن جایی که یکی از دغدغه‌ها و مطالبه‌گری مردم و مسئولان استان در حوزه امنیت اجتماعی، جمع‌آوری توزیع کنندگان و معتادان متجاهر و پاکسازی تفرجگاه‌ها، اماکن عمومی و خیابان‌ها از وجود این دسته از افراد است، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با همکاری انتظامی شهرستان،  طرح برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر  را اجرا کردند.

سرهنگ جمشید باقری افزود: در این راستا، ۳ توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۸۸ معتاد متجاهر نیز پس از جمع آوری و غربالگری، تحویل مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ شدند.

وی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر به عنوان یک اولویت ماموریتی در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد که در این راستا، توفیقات قابل توجهی حاصل شده و رضایت شهروندان را به همراه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات