مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان گفت:
حجت الاسلام رفیعی گفت:حضرت امام رضا (ع) یکی از دوازده فروغ امامت است که معارف معنوی قرآن و عترت را در مواقع مقتضی به اصحاب و شاگردان خویش تعلیم می‌‏داد.
کد خبر: ۹۴۳۸۴۲۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان:حجت الاسلام رفیعی  مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان در مراسم ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در ناحیه کمیجان اظهار داشت: حضرت امام رضا (ع) یکی از دوازده فروغ امامت است که معارف معنوی قرآن و عترت را در مواقع مقتضی به اصحاب و شاگردان خویش تعلیم می‌‏داد.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام از طریق مباحث علمی و احتجاجات عقیدتی، کلامی و برهانی افاضه می‏فرمود: و چنین برنامه‌هایی موجب شد تا فرهنگ و اندیشه اسلامی، غنی و پر بار دین و همچنین از باور‌ها و ارزش‏های دینی صیانت شود.

سخنران مراسم بیان کرد: آن ستاره هشتم هدایت از عمده ‏ترین پایه‏‌های دیانت و جوشان‏ترین چشمه‏‌های حکمت و یقین به شمار می‏رود که اسرار نبوت، ودایع رسالت و امامت بعد از پدر بزرگوارش حضرت امام کاظم (ع) به ایشان انتقال یافت.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: حضرت علی بن موسی‏ الرضا (ع) فرزند پیشوای پاک و پارسایی است که در فرصت‏های مقتضی به رغم اختناق، فشار‌های سیاسی و توطئه ‏های گوناگون خلفای خلافکار معاصرش، به نشر احکام و معارف الهی پرداخت و میراث گرانقدری از فرهنگ سترگ اهل بیت (ع) را در دسترس علاقه‏مندان، در اعصار بعد قرار داد.

وی گفت: مقام علمی و شخصیت معنوی امام رضا (ع) نیز مورد تأیید دوستان و دشمنان بوده و می‏باشد در زمانی که برخی علمای درباری و سیاستمداران منحرف در صدد آن بودند تا در فرهنگ اسلامی خدشه وارد نمایند آن بدر منیر با تعلیمات الهی راه اجداد و نیاکان و پدر پرهیزگارخویش را استمرار بخشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات