مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: ۲۰ پروژه فعال ملی محرومیت‌زدایی در بخش آب‌رسانی وجود دارد .
کد خبر: ۹۴۳۹۱۴۶
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،احسان جهانبخش در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: کم آبی ناشی از تغییرات اقلیمی و رژیم بارشی مناطق شهری و روستایی را با مشکل تامین آب شرب روبرو کرده تا جایی که تعدای از روستاییان را ناچار به ترک دیار کرد که در جای خود ضربه به نظام تولیدی، فرهنگی و اجتماعی بود که با کار و تلاش جهادی و راهکارهای علمی قابل حل می باشد. 

 

وی افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌ها و مناطق محروم و ایجاد جهش در جهاد آبرسانی به روستاهای محروم با تمام ظرفیت ها یک ضرورت است که باید مد نظر باشد. 

مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به اینکه  در تمام شهرستان‌ها پروژه‌هایی در حال اجرا وجود دارد، بیان کرد: ۲۰ پروژه فعال ملی محرومیت‌زدایی در بخش آب‌رسانی وجود دارد که طبق توافق نامه آبرسانی به ۱۲۵ روستا است اما با توجه به تلاش سازندگی و مدیریت آن در سطح  ۳۰۰ روستا آبرسانی انجام می شود. 

وی گفت:  ۶۲ مخزن ، ده حلقه چاه و  ۵۳۵ کیلو متر اجرای شبکه آبرسانی پلی اتیلن و فلزی در سطح استان در حال انجام است. 

جهانبخش با اشاره به اینکه آب‌رسانی به روستاها و تکمیل پروژه‌های این حوزه نیازمند کار جهادی و برنامه ریزی دقیق و سریع است، افزود:  در جلسه عصر دیروز مقرر شد اعتبارات اجرای پروژه توسط آب و فاضلاب به حساب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) واریز و در اسرع وقت به حساب سازندگی استان واریز شود و مخازن و چاه‌های طرح آبرسانی به صورت همزمان اجرا شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات