خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در نشست با مجمع جهادگران؛

گروه های جهادی به سمت اقتصاد مقاومتی و تبدیل ایده به اجرا حرکت کنند /بسیج سازندگی پشتیبان گروه های جهادی است

سردار شاهوار پور با اشاره به موضوع مهم تخصصی کردن گروه های جهادی گفت: رویکرد دولت در پشتیبانی از گروه های جهادی در بحث آبرسانی، راهسازی، اشتغال و حل مشکل حاشیه نشینی است.
کد خبر: ۹۴۴۰۵۵۳
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان روز چهارشنبه در نشست صمیمانه با جهادگران مجمع جهادی بسیج سازندگی خوزستان یکی از برکات بسیج را روحیه جهادی، ایثارگری و مجاهدت عنوان کرد و گفت:در شهریور سال ۱۳۲۰ شمسی از شمال نیروهای روسی و از جنوب نیروهای انگلیسی از ساحل خلیج فارس قصد حمله به کشور را داشتند که فرمانده کل قوای ایران در آن زمان رضا شاه بود که تسلیم شد و فرار کرد، اما جهاد عشایر، شهادت جمعی از عشایر عرب و خوزستانی های ما در شادگان و دشت آزادگان نشان از روحیه جهادی دارد، ۳۱ شهریور ۵۹ تجاوز تکرار شد نیروهای بعث عراقی وارد مرزها شدند و ۸ سال جنگ صورت گرفت، جوانان آبادانی و خرمشهری روحیه جهادی که از امام خود یاد گرفته بودند را نشان دادند.

سردار شاهوار پور به حادثه متروپل و تقدیر از حضور جهادی ها در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: جهاد همچنان در لباس بسیج ادامه دارد، بسیجی گمنام مخلصی که در طول دوره ها ثابت کرده همه می توانند کار جهادی کنند.

وی با بیان اینکه از حدود ۲۰ سال پیش گروه های جهادی کم کم شکل گرفتند گفت: امروز مجمع جهادگران به صورت تشکیلات سازمان دهی شده است و برای یک کار ماندگار باید ساختار مناسب با کار داشته باشد به شکلی که اصل کار که بسیجی وار بودن است فراموش نشود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان به بحث تخصصی کردن گروه های جهادی اشاره کرد و گفت: به طور مثال در ماجرای متروپل گروه های تخصصی مثل برشکار، جوشکار کارهایی که نیاز به فرد فنی داشت نبود، تخصصی کردن گروه های جهادی خیلی مهم است به ویژه در خوزستان که بحث تعمیرات وسایل سرمایشی حائز اهمیت است.

سردار شاهوار پور اظهار کرد: گروه های جهادی باید بدانند که پشتیبان اصلی شان بسیج سازندگی است همانطور که در زلزله اندیکا کار خوبی در ساخت وساز صورت گرفت و از جهادگران عزیز تشکر می کنیم البته برخی کارشان نیمه تمام مانده که باید به اتمام برسانند.

وی با اظهار اینکه مجمع جهادگران باید در حوزه مشاوره، برنامه ریزی و ایده پردازی کار کند گفت: باید بخشی از کار گروه های جهادی به سمت اقتصاد مقاومتی و تبدیل ایده های دانش بنیان به اجرایی صرف شود و صرفا کارهای عمرانی نباشد.

وی افزود: کار فرهنگی خیلی مهم است یکی از مشکلات ما امروز در حوزه جهاد تبیین بحث کار فرهنگی است.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: باتوجه به رویکرد دولت در حوزه پشتیبانی از گروه های جهادی ۴ موضوع مهم در دستور کار دولت است، یکی در بحث آبرسانی بیش از ۱۹۰۰ روستای ما مشکل آب دارند و کم آب هستند توافق برای آبرسانی به ۱۸۹ روستا در یک طرح دوساله صورت گرفته ولی خیلی بیشتر از این نیاز هست جهادگرانی که توانایی کار در این حوزه دارند حضور پیدا کنند.

سردار شاهوار پور ادامه داد: موضوع دوم حل مشکل حاشیه نشینی است که مقررشده دولت ۴ نقطه را پشتیبانی و هر نقطه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه تامین کنند اگر این اتفاق بیفتد حتما فضا برای حضور گروه های جهادی و حل مشکل در حاشیه ها وجود دارد ارگان های دیگر هم مثل شهرداری آب و برق و... هم باید همکاری کنند تا تحول اساسی صورت بگیرد.

وی افزود: موضوع سوم بحث راهسازی در راه های صعب العبور، بی راهه ها و راه های دارای مشکل است که مقرر شد قرارگاه امام حسن مجتبی در این حوزه هم نیم نگاهی داشته باشد.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در پایان به موضوع چهارم اشتغال اشاره کرد و گفت: اشتغال های خرد و متوسط رویکردی است که باید مطالبه شود بانک ملی و سپه در بحث مهارت آموزی ۱۲ هزار میلیارد تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال زایی در سال گذشته در اختیار بانک ها بوده است که فقط هزار میلیارد جذب شده است اعتباری که برای اشتغال توسط بانک ها در نظر گرفته شده باید پیگیری و جذب شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها