خبرهای داغ:

کارشناس رسانه: ظرفیت‌های تبلیغی فرصتی برای گفتمان سازی است

یک کارشناس رسانه گفت: ظرفیت‌های تبلیغی فرصتی برای گفتمان سازی است که باید از آن به نحو احسن بهره‌ جست.
کد خبر: ۹۴۴۰۵۷۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج حجت‌الاسلام محمد کهوند روز پنجشنبه در همایش «تکریم تبلیغ»، به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: اگر از ظرفیت‌های تبلیغی در راستای گفتمان سازی به خوبی استفاده شود، دشمن نمی‌تواند اهداف خود را پیاده کند.

وی ادامه داد: طرح صیانت فضای مجازی به دلیل عدم گفتمان سازی از سوی مدافعان و فضای سازی علیه آن سوی دشمنان راکد ماند. در حالی‌که لازمه آن تبیین و گفتن و توجیه کردن مردم است.
این کارشناس رسانه تصریح کرد: باید برای مردم تبیین شود که این طرح می‌خواهد جامعه را آزاد کند، می‌خواهد شرکت خارجی را پاسخگو کند، می‌خواهد زیست فرزند شما را امن کند.
وی اضافه کرد: مردم نسبت به آینده فرزندان و خانواده خود حساس هستند و لذا لازم است با مردم گفتگو کرد و آنها را درست توجیه کرد.
حجت‌الاسلام کهوند با بیان اینکه تبلیغ در فضای مجازی متعلق به دشمن، آموزش می‌خواهد، افزود: لازم است مبلغان دینی با روشهای جدید تولید محتوا کنند و لذا در همین راستا مرکز هنر و رسانه به منظور آموزش مبلغان راه‌اندازی شد و دوره های کوتاه مدت رسانه‌ای با همکاری سازمان تبلیغات طراحی شده است.
وی اظهار کرد: هر رسانه از هفت لایه حکمرانی شامل سیاستگذاران، قانونگذاران و مجریان، و‌همچنین زیر ساخت های سخت‌افزاری، زیر ساخت‌های نرم‌افزاری، ابزار، خدمات، محتوا شامل عکس و فیلم و امثال آن و کاربر تشکیل شده است.
این کارشناس رسانه‌ای ادامه داد: در این بین بیشترین تأثیرگذاری و کمترین تاثیرپذیری از آن «حکمران» و از سوی دیگر کمترین تأثیرگذاری و بیشترین تاثیرپذیری از آن «کاربر» است.
وی تصریح کرد: هرکجا حکمرانی رسانه‌ دست ما باشد، به نفع ما خواهد بود و لذا به دلیل اینکه حکمرانی فضای مجازی دست ما نیست، مدیریت آن نیز دست ما نیست.
وی خاطر نشان کرد: امروز فیس بوک با ۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون کاربر فعال و یوتیوب با ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کاربر فعال بیشترین میزان مخاطب را دارند و حکمرانی چنین رسانه‌هایی هم در اختیار ما نیست.
حجت‌الاسلام کهوند ادامه داد: در عین حال الان پر مراجعه‌تربن رسانه جهان اینترنت و در درجه های بعدی تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و در اینترنت پر کاربردترین بخش «موتورهای جستجو است» و لذا اگر کاربر در جستجوها به سمت سایت‌ها و وبلاگ‌های صالح هدایت شود، مطلوب است و بر این اساس باید از ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌های محتوایی غفلت کرد.
وی با اشاره به آینده فضای مجازی، اظهار کرد: متاورس فضایی برای زیست مجازی برای سال‌های آینده فراهم خواهد ساخت که لازم است از امروز برای آن چاره‌اندیشی کرد.
همچنین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: حجت‌الاسلام مهدی فوقیتشکیل این جلسات برای تمرکز بر اهداف است و باید بدانیم تحول در حوزه تبلیغ توسط چنین جمع‌هایی رقم خواهد خورد.
حجت‌الاسلام مهدی فوقی ادامه داد: تبلیغ سنتی را دنبال می‌کنیم و با هم‌اندیشی به دنبال روش‌های جدید برای مقابله با هجمه دشمن علیه شعائر دینی هستیم زیرا امروز دشمن تمام تمرکز خود را متوجه حمله به شعایر دینی کرده است.
همچنین یک استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت:
همچنین یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم
در این مراسم از حجج اسلام سید حسین بهشتی‌نژاد ، مصطفی حسناتی، اصغر طاهرزاده، عبدالکریم کشکولی، مهدی نیلی‌پور، مهدی دانشمند، محمد داستان‌پور، علی صغیرا، مهدی کشاورز، محسن کاردان‌پور، علی میثمی، ایمان کریمی، احمد زادهوش، احمد مقیمی، حسن بابایی، مهدی ستوده، خانم‌ها بهشتی‌نژاد، فلاحیان، عبدالهی، مرادی، کبائریان، شاهسنایی، مارانی، وفاخواه و سلمانی‌نژاد به‌عنوان مبلغان موفق برادر و‌ خواهر تجلیل شد.

ارسال نظرات