خبرهای داغ:
حجت الاسلام مغیثی:

ریشه انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، نهفته در فقر فرهنگی جامعه است

همدان-امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه ریشه انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، نهفته در فقر فرهنگی جامعه است، گفت: فرهنگ، در حقیقت تنظیم کننده رفتار ما است.
کد خبر: ۹۴۴۰۵۹۴
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در حاشیه مراسم غبارروبی گلزار شهدای نهاوند به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه ریشه انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، نهفته در فقر فرهنگی جامعه است، اظهار داشت: فرهنگ، در حقیقت تنظیم کننده رفتار ما است و رفتار اعم از رفتارهای اقتصادی و معیشتی و سیاسی و غیره است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و آیت الله شهید حیدری گفت: در اکثر جلساتی که در شهرستان برگزار می‌شود صحبت از مشکلات و معضلات جامعه می‌شود و همه نظرشان این است که کار فرهنگی شود و جای کارهای فرهنگی و ارزش‌های دینی در مساجد، حسینیه‌ها، مراکز مذهبی و آموزش و پرورش است.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: وقتی تربیت اسلامی شد، خود فرد در مسیر قرار می‌گیرد و نیازی به اعمال قانون نیست.

وی افزود: امروز به لحاظ مسائل جامعه از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند یک نیروی انتظامی و قوه قضائیه مقتدری هستیم، چرا که دشمن با تمام توان در راستای انحراف این نسل و جامعه است.

مغیثی گفت: طی دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی مراکز فرهنگی تعطیل بود از طرفی دیگر فضای مجازی که منشأ فساد است و همه چیز در آن وجود دارد، به بهانه تحصیل در اختیار کودکان و نوجوانان بدون هیچ حساب و کتابی قرار گرفت و این کار مشکلات را چند برابر کرده است، در چنین شرایطی نیازمند این هستیم که با تمام قوا به مبارزه با این معضلات و مشکلات مقابله کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات