خبرهای داغ:
سردار گرجی‌زاده در گفت‌وگو با بسیج:

دفاع مقدس نماد وحدت کلمه و همدلی است

فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس نماد وحدت کلمه و همدلی بود و به نظرم مشکل اساسی امروز ما شاید نبود همین وحدت رویه و اخلاصی باشد که در طول جنگ تحمیلی بر فضای کشور حاکم بود.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۰۴
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «علی‌اصغر گرجی‌زاده» فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس امروز با حضور در خوزستان به استودیوی تلویزیونی «عصر ماندگار» آمد و پاسخگوی سوالات ما در خصوص ناگفته های جنگ بود.

ماحصل سخنان این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس را به شرح ذیل تقدیم حضورتان می کنیم؛

خوشحالم که بار دیگر در خوزستان هستم. خوزستانی که سرزمین مقدس و خاک مشترک همه رزمندگان است. خوزستانی که هنوز بوی ایثار و حماسه می دهد.

راه‌اندازی استودیوی تلویزیونی و مرکز رسانه‌ای دفاع مقدس با همت سردار مرادحاجتی حرکت زیبا و قابل توجهی است چرا که رسانه ها امروزه در صف اول مبارزه یا همان جنگ نرم هستند.

رسالت من و امثال من کمتر از زمان جنگ نیست. باید تا می توانیم حقایق دوران دفاع مقدس را بگوییم. هم تلخی ها و شیرینی‌ها و هم پیروزی ها و شکست ها را چون اگر از شکست ها و عبرت ها نگوئیم خیلی از واقعیات جنگ پنهان می مانند و قطعا توسط دشمن تحریف می شوند.

دوران دفاع مقدس نماد وحدت کلمه و همدلی بود و به نظرم مشکل اساسی امروز ما شاید نبود همین وحدت رویه و اخلاصی باشد که در طول جنگ تحمیلی بر فضای کشور حاکم بود.

خاطرات من و هم‌دوره‌هایم در خیلی جاها گفته و بازگو شده‌اند اما ممکن است به صورت درست و منطقی ثبت و ضبط نشده باشند که چنین فضاهایی کمک می‌کند که این خاطرات ماندگار برای همیشه در تاریخ بمانند.

نباید در سخنان و خاطرات مان افراط و تفریط کنیم. واقعیت امر این است که ارتش رژیم بعث خیلی مقتدر و مجهز بود و باید این واقعیات گفته شونذد تا تاریخ بداند که جوانان رشید ما چگونه توانستند با دست خالی بر این ارتش مسلح پیروز شوند.

خاطرات دوران اسارت ام را تا جایی که ذهنم یاری داد در مصاحبه‌ها و کتاب زندان الرشید بیان کردم اما واقعیت این است که کمتر به بچه های آزاده توجه شده است. آزادگان عزیزی ما لحظه به لحظه حضورشان در اسارت، خاطره و اندرز است که می تواند برای نسل امروز ما خیلی جالب و تاثیرگذار باشد و البته مهمترین نکته در طول دوران اسارت بین همه رزمندگان این بود که لحظه ای ناامید و افسرده نشدند چیزی که امروزه متاسفانه به وفور بین نسل جوان ما دیده می شود.

اگر عمری باشد اربعین حسینی باز هم به خوزستان سفر می کنم و در خدمت شما خواهم بود تا باز هم ضمن تجدید خاطره و گرامیداشت یاد شهیدان و همرزمان عزیزمان از آن دوران با نسل جوان کشورمان سخن بگوییم.

استودیوی تخصصی دفاع مقدس «عصر ماندگار»، اولین استودیوی تلویزیونی و مرکز رسانه‌ای حوزه دفاع مقدس استان خوزستان است که با هدف ثبت، ضبط و انتشار ناگفته‌های دوران دفاع مقدس، به‌همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با کمک خیرین تجهیز و در اهواز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار