خبرهای داغ:
دهم تیر ماه هر سال یاد آور عروج سید مهدی موسوی ، نخستین شهید مدافع حرم استان خوزستان است .
کد خبر: ۹۴۴۱۸۰۹
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸

خوزستان قهرمان در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضوری فعال و پویا داشته است و مردم شجاع این دیار بار‌ها با حماسه آفرینی خود در راه دفاع از میهن اسلامی و انقلاب اسلامی ایثارگری کردند.

تقدیم ۲۳ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم و نمونه‌ای از حماسه آفرینی سرزمین حماسه‌ها و ایثارگری هاست که در تاریخ این مرز و بوم نگاشته شده است.

شهید سید مهدی موسوی یکی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان می‌باشد که جان خود را در دفاع از حرم حضرت زینب (س) و اهل بیت (ع) فدا کرد.

این شهید بزرگوار که نخستین شهید مدافع حرم استان است به سال ۱۳۶۳ در شهر اهواز در خانواده‌ای مذهبی و از سلاله پاک حضرت فاطمه زهرا (س) به دنیا آمد.

شهید موسوی جوانی مومن، متعهد، ولایی و دارای اخلاق نیکو و حسنه بود و در راه کمک به مستمندان تلاش و کوشش می‌کرد.

سید مهدی موسوی پس از کسب مدرک دییلم در رشته بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز قبول شد و پس از مدتی به استخدام اداره بازرگانی استان درآمد.

روحیه جهادی و در مسیر ولایت گام برداشتن از جمله خصوصیات شهید موسوی بود و به عنوان بسیجی در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش و مجاهدت می‌کرد.

با حمله گروه‌های تکفیری -صهونیستی به سوریه شهید سید مهدی موسوی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و اهل بیت (ع) به این کشور اعزام شد و در راه دفاع از حرم آل الله مجاهدت و ایثارگری کرد و سرانجام در دهم تیرماه سال ۱۳۹۲ آسمانی شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها