خبرهای داغ:
حجت الاسلام سیدنظری:

حقوق بشر اسلامی باید در جامعه جریان پیدا کند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد گفت: حقوق بشر آمریکایی و غربی در مقابل حقوقی که اسلام آن را معرفی کرده، حرفی برای گفتن ندارد، پس باید این ظرفیت را برای اصلاح امور جامعه به کار ببریم.
کد خبر: ۹۴۴۲۲۰۵
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

به گزارش بسیج از مهاباد، حجت الاسلام والمسلمین سید علی سیدنظری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد در مراسمی که با حضور بسیجیان حوزه مقاومت بسیج عبدالله کرد این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اسلام توجه بسیار دقیق، جامع و علمی به حقوق بشر دارد، تعریفی که هنوز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی گفت: با این وجود باید اذعان کرد که در معرفی و شناساندن حقوق بشر از دیدگاه اسلام به سایر جوامع کوتاهی‌ و کم‌کاری شده، که باید آن را سریع جبران کنیم.

وی تاکید کرد: اگر نتوانیم ابعاد رحمانی و انسان‌دوستانه اسلام را به جهانیان معرفی کنیم، بی‌شک چهره‌ای برعکس آنچه که حقیقت دارد را دشمن از اسلام و شریعت‌مان برای جهانیان معرفی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سید نظری ادامه داد: امروز به جای معارف دینی و اسلامی، شاهد تعریفی جدید و البته کاملا نادرست از حقوق بشر از سوی مستکبرین هستیم و به وضوح می‌بینم که در پشت این شعار زیبا چه جنایاتی علیه انسانیت به ویژه مسلمین جهان مرتکب می‌شوند.

وی یادآور شد: حقوق بشر آمریکایی و غربی در مقابل حقوقی که اسلام آن را معرفی کرده، حرفی برای گفتن ندارد، بنابراین لازم است این ظرفیت را برای اصلاح امور جامعه به کار ببریم.

وی با تاکید بر اینکه مبلغین دینی با استفاده از امکانات رسانه‌ای و فضای مجازی ارکان واقعی اسلام را تبیین کنند، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه جوان ما با حقوق بشری که غربی‌ها به‌خصوص آمریکایی‌ها از آن دم می‌زنند، آشنا شود، باید آنها را با اصول ناب اسلام محمدی‌(ص) و اهل بیت (ع) آشنا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار