خبرهای داغ:
سیدکریم حسینی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

مجلس از عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات به جوانان راضی نیست

 یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و به اتفاق همه نمایندگان از عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات به جوانان راضی نیستند.
کد خبر: ۹۴۴۲۹۳۰
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۱

سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بسیج بیان کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانان در مجلس یازدهم شکل گرفت و به تصویب رسید و اکنون توسط دولت ابلاغ شده است اما متاسفانه در این مسیر بانک‌ها کار را به کندی پیش می برند و با بقیه ارگان ها حرکت نمی‌کنند که این موضوع مشکل ساز شده است.

وی گفت: متاسفانه بانک ها در عرصه تولید، مسکن و مسایل اجتماعی مانند ازدواج و فرزندآوری نتوانستند به خوبی ورود کنند و این موضوع مشکل ساز شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس و به اتفاق همه نمایندگان از عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات به جوانان راضی نیستند که در این زمینه کمیسیون اجتماعی مجلس با مدیران عامل بانک ها و وزیر اقتصاد و دارایی رایزنی لازم را داشته و این موضوع به دولت هم منتقل شده است از طرفی قوه قضاییه در این امر ورود کرده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه جوانان و بیشترین مطالبه آنها برای تشکیل خانواده، مربوط به نیازهای اولیه جامعه مثل مسکن است. ما در حوزه مسکن باید بتوانیم تسهیلات لازم را برای جوانان فراهم کرده تا آنها بتوانند با حداقل قیمت، مسکن تهیه کنند.

حسینی بیان کرد: در حوزه برگزاری مراسم ازدواج و فرزندآوری تسهیلات بانکی و اجتماعی در قانون پیش بینی و بستر قانونی آن توسط مجلس فراهم شده که برای اجرای آن نیاز به ورود دولت است البته در این خصوص نقش موثر و کلیدی تشکل ها و سمن ها را نباید نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه خدمات مراکز مشاوره و سمن ها می تواند در فرآیند ازدواج نقش به سزایی داشته باشند افزود: ازدواج فرایندی است که همه عوامل باید به شکل حداقلی توسط دولت و کمک سمن ها فراهم شود و امیدواریم با مدنظر قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای قانون بتوانیم خانواده‌ای قوی و مستحکم داشته باشیم البته در این راه همه باید کمک کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: کانون خانواده یک رکن اساسی برای جامعه است که با ازدواج تشکیل می‌شود لذا انتظار می‌رود که همه سازمان‌های مربوطه به میدان آمده و ازدواج جوانان را تسهیل کنند.

وی ادامه داد: مساله ازدواج و تشکیل بنیان خانواده کار یک بخش و اداره نیست بلکه نیاز به یک همدلی بین بخشی و همراهی مسوولان دارد تا بتوانیم این رسالت مهم را انجام دهیم.

حسینی در مورد برپایی نمایشگاه تخصصی ازدواج در اهواز نیز گفت: اصل برگزاری نمایشگاه یک حرکت بسیار خوب و به جا است و امیدواریم بخش جوانان اداره کل ورزش و جوانان بتواند با استفاده از برنامه‌های متنوع و با مشارکت تشکل‌های مردمی در این حوزه به خوبی فعالیت کند.

وی بیان کرد: برپایی اینگونه نمایشگاه ها در جامعه بسیار موثر است و انتظار می رود با اطلاع رسانی بهتر، دسترسی مردم را به نمایشگاه آسان تر کنیم. برپایی این نوع نمایشگاه ها می تواند بیشترین نقش را در امر ازدواج داشته باشد و موثرترین راه در امر ازدواج و تشویق به آن است.

نمایشگاه تخصصی ازدواج در اهواز در ۴۰ غرفه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برپا شده است . این نمایشگاه در زمینه مشاوره پیش و پس ازدواج ، مباحث مربوط به غربالگری و ژنتیک و معرفی مراکز ازدواج آسان ، اطلاعاتی به جوانان و زوج‌های جوان ارایه می‌دهد و تا پایان هفته ازدواج در اهواز دایر است.

۱۰ تا ۱۶ تیر هفته ازدواج نامگذاری شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها