خبرهای داغ:
رئیس اداره موزه‌های خوزستان گفت: گورستان اشکانی اهواز ثبت ملی و تاریخی خواهد شد و اشیای بجا مانده از آن در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۹۴۴۳۲۷۲
|
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

مجید سروش رییس اداره موزه‌های خوزستان در رابطه با گورستان دوره اشکانی در اهواز که در روزهای کشف شد، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: این گورستان که مربوط به اواخر دوره اشکانی است، در ساحل شرقی رودخانه کارون به طور اتفاقی و حین عملیات حفاری نفت کشف شده است.

وی افزود: بررسی‌های این گورستان بلافاصله پس از کشف با هماهنگی‌های لازم با اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شد و قرار است این گورستان ثبت ملی شود.

رئیس اداره موزه‌های خوزستان گفت: قرار است در اسرع وقت با تشکیل یک گروه کارشناسی شامل؛ باستان شناسان و مرمت گران آثار باستانی و تاریخی، نجات بخشی این محل انجام شود.

وی ادامه داد: ضمن ثبت ملی و تاریخی این محل و انجام کاوش‌های میدانی باستان شناسی، مقرر است خمره‌ها و اشیای بجا مانده از دوره اشکانی به محلی امن منتقل شوند تا در موزه منطقه‌ای که در آینده‌ای نزدیک در اهواز ساخته می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید، در معرض دید عموم قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری بسیج ، دو روز پیش یک گورستان متعلق به دوره اشکانی حین انجام عملیات اجرایی شرکت ملی حفاری ایران در اهواز کشف شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها