خبرهای داغ:
فرماندار همدان خبر داد

برگزاری تجمع بزرگ بانوان تمدن‌ساز در پیاده‌راه بوعلی همدان/ غفلت باعث نفوذ فرهنگی دشمن می‌شود

همدان-فرماندار همدان گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب تجمع بزرگ بانوان تمدن‌ساز، 21 تیر ماه در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۳۴۰۴
|
۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی محمدی در نشست قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان همدان اظهار کرد: به مناسبت هفته عفاف و حجاب تجمع بزرگ بانوان تمدن‌ساز، ۲۱ تیر ماه در پیاده راه بوعلی همراه با برنامه‌های فرهنگی متنوع با موضوع عفاف و حجاب در دیگر نقاط شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز از اقدامات جزیره‌ای و صرفا انتقاد کردن در حوزه عفاف و حجاب افزود: همه فعالان و مدعیان دغدغه‌مند در زمینه عفاف و‌ حجاب باید با هم افزایی، همدلی و همکاری به دنبال ترویج عفاف و حجاب و اقدامات فرهنگی به منظور کاهش بد حجابی باشند.

فرماندار همدان تصریح کرد: هدف نهایی قرارگاه عفاف و حجاب طبق آیین نامه ابلاغ شده سالم‌سازی فضای جامعه است و در این قرارگاه چارچوب کار، اعضا، کمیته‌ها، شرح وظایف، راهبردها و اهداف مشخص شده است.

وی افزود: تاریخ اسلام گویای بسیاری از واقعیت‌ها و فقه غنی ما پاسخگوی نیازهای فکری فرهنگی جامعه است
و نباید اجازه دهیم بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها با نفوذ فرهنگی دشمن دچار اضمحلال شود.

محمدی توصیه به رعایت عفاف و حجاب را از جمله نکات برجسته و مشترک در وصیت نامه شهدا دانست و اظهار کرد: اسیر روزمرگی و چارچوب‌های اداری نشویم و با همفکری در زمینه فرهنگی هر چه به جامعه در این زمینه کمک می‌کند باید به میدان بیاوریم.

وی افزود: بی‌تفاوت بودن و غفلت باعث نفوذ فرهنگی دشمن با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای در خانه‌های تک‌تک خانواده‌ها می‌شود که در چنین شرایطی حتی والدین هم در کنترل و تربیت فرزندان خود ناتوان می‌شوند.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه برخی ارزش زن در جامعه را به حدی تنزل داده‌اند که به صراحت به دنبال استفاده ابزاری از آن برای جلب مخاطب و‌ جذب مشتری هستند، تاکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت اصناف به ویژه اتحادیه‌های مرتبط مانند تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک و آرایشگاه‌ها باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

*‌باید در زمینه عفاف و حجاب دغدغه همیشگی داشته باشیم

فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز در این نشست گفت: در شهر همدان با عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین علنا مواردی از کشف حجاب مشاهده می‌کنیم که نشان از نقشه دشمن دارد.

سرهنگ سیدجواد حسینی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در هفته عفاف و حجاب افزود: عفاف و حجاب موضوع محدود به یک هفته نیست و ‌باید در این زمینه دغدغه همیشگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تجمع بزرگ بانوان تمدن ساز ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در پیاده راه بوعلی همدان برگزار می‌شود، گفت: برپایی غرفه‌های فرهنگی در پیاده راه میدان امام(ره)، اجرای تئاتر خیابانی، سخنرانی، سرود و دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی به این مناسبت در شهرستان همدان پیش بینی شده است که اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات