خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام گرجی:

مطالبه مردم از مسئولین حفظ حجاب و عفاف، اولین خاکریز نظام و انقلاب است

همدان-دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: اولین خواسته مردم در کنار رسیدگی به مشکلات اقتصادی این است که حجاب و عفاف که اولین خاکریز این نظام و انقلاب است توسط مسئولین با تمام توان حفظ شود.
کد خبر: ۹۴۴۴۲۰۴
|
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام اصغر گرجی در همایش بزرگ مدافعان حریم خانواده با عنوان «بانوان تمدن‌ساز» که به مناسبت روز عفاف و حجاب در پیاده راه بوعلی همدان برگزار شد، اظهار کرد: شهدای مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی هیچ جرم و گناهی جز عفت‌ورزی و زیست عفیفانه نداشتند اما دژخیمان قزاق قلدر آنها را به خاک و خون کشیدند و پیکر به خون غلتیده آنها را به جرم پرهیزکاری و عفت ورزی شبانه و مخفیانه بدون غسل و کفن به خاک سپردند.

وی با بیان اینکه این قزاق قُلدر نمی‌دانست که حجاب و عفت با عقل و فطرت انسانیت آمیخته است، افزود: او مانند عروسک خیمه شب بازی بدون اراده گوش به فرمان اربابان استکباری خود، دستورات آنها را اجرا می‌کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و مسئول قرارگاه اساتید طلاب انقلابی گفت: با مرور تاریخ می‌بینیم و در نوشته افرادی مانند ویل دورانت آمده است که در ایران باستان زن‌هایی که دارای جایگاه اجتماعی بودند وقتی از خانه خارج می‌شدند در کجاوه و سرا پرده قرار می‌گرفتند و در برابر نامحرم ظاهر نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه در اروپا و کشورهایی مانند انگلیسی، فرانسه و آلمان گزارش‌های مفصلی از حجاب خانم‌ها داریم، گفت: ویل دورانت در جای دیگر می‌نویسد بلندی لباس‌های بانوان اصلی اروپایی تا روی پای آنها بود و به ندرت در انظار عموم ظاهر می‌شدند.

گرجی با بیان اینکه به گفته ویل دورانت قرن بیستم که اروپا صنعتی شد مالکان صنایع وقتی دیدند مردم کارگرانی گران و سرکش هستند زنان را که نیروی ارزان و مطیع بودند روی کار آوردند و برای سوء استفاده لباس‌های آنها را کوتاه‌تر و تنگ‌تر کردند، ادامه داد: مالکان صنایع با استفاده از ابزار رسانه، سینما و مافیای مطبوعات توانستند به زن‌ها بقبولانند که فرهنگ آنها فرهنگ برهنگی باشد.

وی با تأکید بر اینکه محال است قبل از قرن شانزدهم نقاشی و مجسمه اروپایی پیدا کنید که خانم‌ها در آن بی‌حجاب باشند، تصریح کرد: بعد از رنسانس و قرن بیستم ابتدا زن‌ها را برهنه نقاشی کردند و به مرور قبح این کار شکسته شد و آرام آرام قرن بیستم زنان را مجبور کردند که لباس کوتاه بپوشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و مسئول قرارگاه اساتید طلاب انقلابی با بیان اینکه اسلام حجابی را که از قبل وجود داشت اصلاح و تایید کرد، عنوان کرد: اسلام جلوی افراطی‌گری‌های ایران باستان را گرفت و فاصله طبقاتی را برداشت.

وی با بیان اینکه اسلام حجاب را یک موهبت الهی برای تمام زنان است، ابراز کرد: اسلام برای حضور بانوان در جامعه امنیت، نشاط در خانواده و صیانت از کانون خانواده ایجاد کرده است.

گرجی با اشاره به مناجات شهید برونسی با خدا مبنی بر اینکه خدایا اگر می‌دانستم با مرگ من یک دختر در دامن حجاب می‌رود حاضر بودم هزاران بار برم تا هزاران دختر در دامان حجاب برود، ابراز کرد: هر خانم چادری خون بهای یک شهید است.

وی یادآور شد: علامه بها الدینی می‌فرماید خانم‌های محجبه‌ای که به خاطر چادر عرق می‌ریزند، هر قطره عرقی که می‌ریزند یک خورشید است و این خورشید در قبر، برزخ و قیامت به شما روشنایی می‌دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و مسئول قرارگاه اساتید طلاب انقلابی با بیان اینکه در هر موقعیتی که این نظام به زنان نیاز دارد در صحنه حاضر می‌شوند که نشان از عزم و اراده آنها است، تایید کرد: دشمن از موشک‌های نظامی ما می‌ترسد و به خود می‌لرزد و از توانمندی علمی و سواد رسانه‌ای ما می‌ترسد برای همین ما را تحریم می‌کند.

وی عنوان کرد: دشمن از هیچ چیزی به اندازه چادر بانوان نمی‌ترسد چرا که هر چه در توان دارد به میدان آورده تا حجاب زنان را بردارد.

گرجی با بیان اینکه شهید مطهری می‌فرماید حجاب مانند اولین خاکریز هر کشور است، تصریح کرد: اگر دشمنی بخواهد به کشوری حمله کند و آن کشور را بگیرد از سنگر حجاب شروع می‌کند.

وی خطاب به مسئولین گفت: بدانید مردم ما برای شما ارزش قائل هستند و شما را کارگزاران حکومت عدل الهی می‌دانند اما به این معنا نیست از شما مطالبه نکنند و با شما اتمام حجت نکنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و مسئول قرارگاه اساتید طلاب انقلابی افزود: مسئولین انقلاب اسلامی ایران بدانید این مردم امروز با حضور خود حجت را بر ما تمام کردند و اولین خواسته آنها در کنار رسیدگی به مشکلات اقتصادی و مسائل تکریم مردم حجاب و عفاف که اولین خاکریز این نظام و انقلاب است توسط مسئولین با تمام توان حفظ شود و هر کس خواست به آن تعرض کند قلم پای او را بشکنند.

وی خطاب به دشمنان و استعمارگران گفت: ای دشمنان، بدانید ملت ما ملت امام حسین (ع) است و ما آموخته‌ایم که مانند امام حسین (ع) سر دهیم اما معجر از سر زنان و خواهرانمان نمی‌دهیم.

گرجی با بیان اینکه زنان ما از زینب (س) و رقیه (س) آموخته‌اند که ممکن است تازیانه را تحمل کنند، سیلی بخوردند و به اسارت بروند اما معجر از سر نخواهند داد، یاآور شد: مگر مردان با غیرت ما مرده باشند که بگذارند از سر زنان چادر و روسری کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه ما امروز مجدد با امام زمانمان عهد می‌بندیم که تا جان در بدن و خون در رگ‌هایمان داریم دست از یاری این نظام و انقلاب و ولایت برنخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اگر از کشته‌های ما پشته و از سرهای ما قلعه سازند فرزندان ما در تاریخ نخواهند خواند که یک روز مقام معظم رهبری تنها ماند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات